• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
15

مجلس پیگیر مجازات عاملان شهادت سپهبد سلیمانی

  • کد خبر : 11626
  • 05 ژانویه 2020 - 10:51

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ دی) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: حادثه تکان‌دهنده روز جمعه یک‌باره شرایط منطقه و جهان را تغییر داد. رئیس مجلس شورای اسلامی به ملت ایران اطمینان داد مجلس با قاطعیت پیگیر مجازات عاملان شهادت سپهبد سلیمانی است.

مجازات عاملان شهادت سپهبد سلیمانی

رئیس مجلس با اشاره به نقش سردار سلیمانی در سرکوب تروریست‌های داعش تصریح کرد: ایشان بنا به درخواست دولت‌های عراق و سوریه به کمک مردم این کشورها شتافت و با طراحی دقیق شر تروریست‌ها را از سر مردم زدود. برهمین اساس شهادت او شوک عجیبی به ملت‌های منطقه وارد کرد.

 مردم  منتظر مجازات عاملان شهادت سپهبد سلیمانی هستند

لاریجانی خطاب به رییس جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ شما جنایتی بزرگ مرتکب شدید؛ هم‌ردیف جنایت کودتای ۲۸ مردادماه و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران. وی افزود: مسئولان آمریکایی با دستپاچگی اعلام کردند ما اقدام پیشدستانه انجام دادیم برای اینکه از پوشش قانون جنگل استفاده نمایند. جدای از اینکه این قانون من‌درآوردی چیزی جز قانون جنگل نیست.

 لاریجانی خاطرنشان کرد: مسئولان آمریکایی گفته اند سردار سلیمانی می خواست در سوریه، لبنان و عراق علیه نیروهای آمریکایی اقداماتی انجام دهد. وی ادامه داد: اینکه در یک فرودگاه بین المللی در یک کشور، نیروهای آمریکایی با هلی کوپتر و هواپیما یک مسئول عالیرتبه ایرانی و یک مسئول عالیرتبه عراقی را به شهادت برسانند، با هیچ یک از قواعد بین‌المللی سازگار نیست.

سخنان آنان نشان می دهد چقدر از واقعیت های منطقه دور هستند

وی افزود: اقدام وحشیانه رئیس‌جمهور آمریکا یک عملیات تروریستی جنگی محسوب می شود که در دلِ آن نهایت بی حرمتی به ملت عراق نهفته است که بدون هیچ مجوزی شبانه و دزدانه این اقدام را انجام دادند. لاریجانی اظهارداشت: آقای ترامپ با وحشت زدگی اعلام کرد ملت ایران و عراق پس از این اقدام جشن و سرور راه انداخته اند. همین سخن آنان نشان می دهد چقدر از واقعیت های منطقه دور هستند.

رئیس مجلس اظهارداشت: ملت ایران در راه انقلاب اسلامی شهدای گرانقدری تقدیم کرده است و اتفاقا در همه این جنایت ها به نحو مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا دست داشته است. چه در دفاع مقدس که صدام را تحریک به جنگ کردید و او را مورد حمایت قرار دادید و چه حمایت از تروریست‌های ضدانقلاب که بزرگان کشور را ترور کردند و آخرین آن این جنایت بود که سردار مجاهد حاج قاسم و یارانش را به شهادت رساندید.

رئیس مجلس گفت: به نمایندگان ملت و آحاد ملت شهادت سرباز پاک باخته اسلام حاج قاسم سلیمانی، شهید حاج ابومهدی، شهید پورجعفری، شهید مظفری نیا، شهید طارمی و شهید زمانیان را تبریک و تسلیت عرض می کنم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=11626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.