• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

گزارش های اولیه بررسی سقوط هواپیمای اوکراینی منتشر شد

  • کد خبر : 11923
  • 09 ژانویه 2020 - 10:42

 علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام انتشار گزارش اولیه بررسی سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: اطلاع اولیه برای اوکراین به عنوان کشور محل ثبت هواپیما، آمریکا به عنوان کشور سازنده، سوئد و کانادا به عنوان کشورهای متقاضی صادر شده است.

گزارش اولیه بررسی سقوط هواپیمای اوکراینی

 علی عابدزاده افزود: اقدامات صورت گرفته از آغاز بررسی ها تاکنون مبتنی بر چند محور مهم از جمله جمع‌آوری اطلاعات اولیه، تشکیل تیم مدیریت بحران در منطقه، اعزام نیروهای امدادی به سایت سانحه برای موضوع تجسس و نجات، دریافت اطلاعات مسافران از شرکت هواپیمایی و سایر مراجع مانند پلیس مهاجرت، تعیین مسئول بررسی سانحه و اعزام تیم اولیه بررسی سانحه به محل سانحه، فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد بوده است.

گزارش اولیه بررسی سقوط هواپیمای اوکراینی

وی با بیان این‌که اطلاع رسانی اولیه در خصوص سانحه صورت پذیرفته و مطابق آیین نامه بررسی سوانح و حوادث هوایی غیر نظامی مصوب هیئت دولت گروه‌های ۱۱ گانه بررسی سانحه تشکیل شد، ادامه داد: دستگاههای ثبت و ضبط اطلاعات پروازی (جعبه سیاه) پیدا و تحویل مسئول بررسی سانحه شده است. علاوه بر این مستندات و شواهد سایت سانحه بررسی و ثبت و قطعات باقیمانده هواپیما جمع‌آوری شده و به محلی امن منتقل شده است.

وی بیان کرد: جعبه‌های سیاه هواپیما شامل دستگاه ثبت اطلاعات پروازی (FDR) و دستگاه ضبط صدای کابین خلبان (CVR) توسط عوامل تجسس و نجات پیدا شده و در اختیار تیم بررسی سانحه است. هر دو دستگاه در اثر سانحه و آتش سوزی آسیب دیده‌اند. قسمت حافظه هر دو دستگاه وجود دارد، لیکن آسیب فیزیکی روی آنها قابل مشاهده است.

سقوط هواپیما در یک پارک تفریحی

وی تاکید کرد: هیچ پیام رادیویی توسط خلبان در خصوص شرایط غیر معمول دریافت نشده است. مطابق گزارش‌های شاهدان عینی ( افرادی روی زمین و خدمه پرواز عبوری در ارتفاع بالا که رویداد را مشاهده و گزارش کرده اند) آتش سوزی در هواپیما مشاهده شده و بر دامنه آن افزوده می‌شود و پس از برخورد هواپیما با زمین، انفجار ناشی از برخورد به وقوع می‌پیوندد و مسیر برخورد هواپیما نشان دهنده این است که هواپیما که ابتدا به سمت غرب در حال خروج از محدوده فرودگاه بوده، پس از بروز مشکل به سمت راست گردش کرده و در زمان سقوط دارای خط سیری در مسیر بازگشت به فرودگاه بوده است.

وی گفت: مستندات سایت سانحه نشان می‌دهد محل برخورد اولیه هواپیما با زمین در محوطه یک پارک تفریحی بوده و پس از این برخورد اولیه، در طول خط سیر آن برخوردهای دیگری مشاهده شده و بدنه هواپیما متلاشی شده و در طول خط سیر پخش شده است. عابدزاده ادامه داد: اطلاع اولیه برای کشورهای اوکراین به عنوان کشور محل ثبت هواپیما، ایالات متحده به عنوان کشور سازنده، سوئد و کانادا به عنوان کشورهای متقاضی که اتباع آنها در این هواپیما بودند صادر شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=11923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.