• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

چگونه آیفون خود را سریع تر شارژ کنیم؟

  • کد خبر : 12570
  • 19 ژانویه 2020 - 16:27

یکی از اشکالاتی که ممکن است کاربران گوشی های آیفون با آن مواجه شوند، کند بودن سرعت شارژ در این دستگاه هاست. طول کشیدن فرآیند شارژ، زمانی دردسرساز می شود که کاربر برای انجام کاری عجله دارد و در آن هنگام به آیفون خود نیز نیاز دارد، اما با میزان شارژ پایین در تلفن خود روبرو می شود. در این شرایط مسلما اهمیت شارژ کردن سریع آیفون حائز اهمیت می گردد.

خوشبختانه روش هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان به افزایش سرعت شارژ آیفون دست یافت. استفاده از این روش‌ها، هزینه‌ای ندارد و با اندکی دستکاری در تنظیمات دستگاه حاصل می شود. کارشناسان ما در مرکز آموزش تعمیرات موبایل در این مقاله روش های شارژ کردن سریع آیفون را آموزش می دهند.

شارژ کردن سریع آیفون

راهکارهای کاربردی شارژ کردن سریع آیفون

همان طور که گفته شد بدون پرداخت هزینه ای می توان با چند راه حل ساده به افزایش سرعت شارژ آیفون دست یافت. در زیر به شناسایی این راهکارهای کاربردی می پردازیم.

فعالسازی حالت پرواز

نخستین ترفند جهت شارژ کردن سریع آیفون ، بستن و غیرفعال کردن تمامی برنامه های در حال اجرا و فعال کردن حالت پرواز یا همان Airplane mode گوشیست. آیفون شما در زمان کار درگیر یک میدان جنگ امواج مغناطیسی می باشد. در این دستگاه، امواج رادیویی، وای فای و همچنین بلوتوث، همگی برای ورود رقابت می نمایند. همین اتفاق سبب بروز اختلال جدی در افزایش سرعت شارژ آیفون می شود.

سرعت بخشی در فرآیند شارژ کردن آیفون می تواند با حالت پرواز و رهایی دستگاه از شر این میدان جنگ امواج مغناطیسی تشکیل شود، البته همان گونه که می دانید با قرارگیری تلفن بر روی حالت پرواز، کاربر هیچ گونه تماس و پیامکی دریافت نخواهد کرد.

خاموش کردن آیفون

دومین راهکار جهت شارژ کردن سریع آیفون ، خاموش کردن دستگاه در زمان شارژ است. با این کار آیفون دیگر نیازی به صرف انرژی برای انجام برنامه ها در پس زمینه و روشن کردن صفحه نمایش و … ندارد، همچنین در صورت خاموش کردن دستگاه، هر آن چه که در بخش فوق گفته شد (ویژگی هایی که در حالت پرواز بود و باعث قطع امواج رادیویی می‌شد) در آیفون اتفاق می افتد و افزایش سرعت شارژ آیفون را سبب می گردد.

نکته شایان ذکر در ارتباط با این روش آن است که خاموش شدن آیفون می بایست، پس از وصل شدن دستگاه به شارژر انجام گیرد.

استفاده از شارژر آیپد

راه حل بعدی در راستای شارژ کردن سریع آیفون ، استفاده از شارژر آیپد به جای شارژر آیفون می باشد. اگر در کنار آیفون خود یک آیپد نیز دارید، از شارژر آن استفاده نمایید. شارژر گوشی های آیفون ۵ وات است و شارژر آیپد ۱۰ و یا ۱۲ وات است. این بدین معناست که گوشی شما با استفاده از شارژر آیپد دو برابر زودتر شارژ می شود. توجه نمایید که استفاده از این روش تنها در شرایط اضطراری توصیه می شود، زیرا استفاده ی مداوم از آن موجب کاهش بازدهی باتری آیفون و خرابی تدریجی گوشی خواهد شد.

جداسازی قاب گوشی

دمای پایین می تواند موجب افزایش سرعت شارژ آیفون شود. البته مسلما منظور از دمای پایین قرار دادن دستگاه در هوای بسیار سرد نمی باشد، این دمای پایین ذکر شده به معنای جداسازی قاب دستگاه، دور کردن گوشی از تجهیزات گرمایشی و نور مستقیم آفتاب است.

غیرفعال کردن برنامه ها

روش پنجم شارژ کردن سریع آیفون ، غیرفعال کردن برنامه های غیرضروری است. اگر در بخش Settings وارد گزینه ی Battery شوید، می توانید مشاهده کنید که کدام یک از برنامه های اجرایی گوشی بیشترین مصرف انرژی را داشته اند. پیشنهاد می شود در صورتی که منتظر یک تماس ضروری می باشید و نمی توانید گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید و یا آن را خاموش کنید، جهت افزایش سرعت شارژ دستگاه، غیرفعالسازی این برنامه ها را انتخاب نمایید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=12570

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.