• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

زمین لرزه ۶.۸ ریشتری در ترکیه ۱۹ کشته و ۷۷۲ زخمی به جا گذاشت

  • کد خبر : 12857
  • 25 ژانویه 2020 - 9:22

براساس گزارش منابع بهداشتی ترکیه شمار تلفات انسانی زمین لرزه ۶.۸ ریشتری در ترکیه در استان “الازیغ” در شرق این کشور تاکنون ۱۹ کشته و ۷۷۲ زخمی بوده است و ۳۰ تن نیز همچنان مفقود هستند.

زمین لرزه ۶.۸ ریشتری در ترکیه

به گزارش خبرگزاری آناتولی، به دنبال وقوع این زمین لرزه، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه خواستار کمک فوری به زلزله‌زدگان در شرق ترکیه شد و طی دستوری، وزیران کشور، محیط زیست و بهداشت ترکیه راهی استان الازیغ شدند.

زمین لرزه ۶.۸ ریشتری در ترکیه

“مراد قوروم” وزیر محیط زیست و برنامه‌ریزی شهری ترکیه که به همراه سویلو و فخر الدین قوجه وزیر بهداشت ترکیه به استان الازیغ رفته‌اند در کنفرانس مطبوعاتی گفت: تأسیسات زیربنایی در این منطقه آنچنان آسیب جدی ندیده است.

وزیر محیط زیست و برنامه ریزی شهری ترکیه گفت که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، دولت آنکارا برق و گاز این منطقه را در هنگام زلزله قطع کرده است. وزیر بهداشت ترکیه نیز با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ نفر در زیرآورها هستند، افزود:‌ احتمال افزایش کشته ها زیاد است. وی در این باره به خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان‌های منطقه زلزله زده، آسیب چندانی ندیده‌اند و کادر پزشکی برای خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان کاملا آماده هستند.

قوجه در خصوص جزئیات افراد آسیب دیده در نتیجه این زلزله هم گفت که ۴۰۵ نفر از این افراد ساکن الازیغ هستند که راهی بیمارستان شدند و حال ۱۱ تن از آنان وخیم گزارش می‌شود و ۱۴۸ تن دیگر از زخمی شدگان نیز مربوط به استان مالاتیا هستند که حال سه تن از آنان نامساعد است.

در همین راستا، با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تیم‌های ویژه عملیاتی سازمان اورژانس کشور برای کمک به طرف ترکیه‌ای در آماده باش قرار گرفتند تا در صورت اعلام نیاز کشور ترکیه و حسب ضرورت به مناطق زلزله زده آن کشور اعزام شوند.

براساس گزارش ستاد بحران و مرکز مقابله با حوادث غیر مترقبه ترکیه (آفاد) این زمین لرزه ساعت ۲۰ و ۵۵ دقیقه روز جمعه به وقت محلی در استان اِلازیغ در شرق ترکیه ودر عمق ۶.۷۵ کیلومتری زمین رخ داده است. کانون اصلی این زمین لرزه شهرستان سیوریجه از توابع استان الازیغ اعلام شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=12857

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.