• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
22

غول آمریکایی در ایران + کمک های بشردوستانه آلمان

  • کد خبر : 1303
  • 06 آوریل 2019 - 9:43

کمک های بشر دوستانه کشورهای مختلف جهان به مردم سیل زده موجب شد تا شاهد هواپیمای غول پیکر نظامی C-۱۷ در ایران و همچنین هواپیمای کشور آلمان باشیم.

هواپیمای غول پیکر نظامی C-۱۷

حسین دلیریان در توئیت خود نوشت: هواپیمای غول پیکر نظامی C-۱۷ که متعلق به کشور کویت میباشد اولین هواپیمای غول پیکر نظامی است که در خاک ایران به زمین مینشیند.

لازم است بدانیم تنها ارتش ایالات متحده آمریکا و چند کشور دیگر از این غول نظامی بهره مند هستند

هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه آلمان وارد تهران شد

«میشائیل کلور – برشتولد» سفیر آلمان در ایران در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: هواپیمای چارتر حامل کمک های بشر دوستانه آلمان برای حادثه دیدگان سیل در ایران که امروز صبح در برلین بارگیری شده بود، در فرودگاه تهران به زمین نشست. صلیب سرخ آلمان ۴۰ قایق و تجهیزات ایمنی به هلال احمر ایران منتقل می کند.

نیاز به کمک برای سیل زدگان اواخر اسفند ۹۷ و اوایل فروردین ۹۸

بارش شدید باران که از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ در مازندران شروع شد و تا دوم فروردین ماه امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه ها در مناطق مرکزی و شرقی استان شد و به ۹ نقطه شهری و بیش از ۱۷۰ روستا در بخش های مختلف خسارت زد.

در روزهای آغازین سال جدید هم بارش بیش از ۳۰۰ میلیمتر باران در ۳۵ ساعت که با آب ناشی از برف ذوب شده قبلی توامان شد، باعث سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان و طغیان رودخانه ها شد بطوریکه ابتدا شهر گنبد را به زیر آب برد و سپس روانه شهرها و روستاهای شمالی و غربی استان شد.

بر اساس این گزارش، ۵ فروردین ۹۸ نیز جاری شدن سیلاب در دروازه قرآن شیراز و برخورد خودروها با یکدیگر در محور ورودی شمال این کلانشهر ده ها کشته و مصدوم برجای گذاشت.

از سوی دیگر بارندگی های شدید در مناطق بالادست حوضه های کارون، دز و کرخه در ۲ هفته اخیر سبب آبگرفتگی روستاهای و شهرهای حاشیه این رودخانه ها در شهرستان های دشت آزادگان، شوش، حمیدیه، شوشتر، اهواز و کارون شده است.

همزمان با آغاز موج دوم بارش‌های فروردین، بسیاری از شهرهای و روستاهای استان لرستان نیز درگیر سیلاب‌ شدند. شهرهایی مانند پلدختر،‌ دورود، خرم‌آباد،‌ الیگودرز و … در محاصره سیل قرار گرفتند؛ تا جایی که امکان امدادرسانی هوایی به شهر پلدختر و برخی از روستاها وجود نداشت.

تمام ارکان کشور اعم از دولت، نیروهای امداد و نجات، ارتش، سپاه و سایر نهادهای دولتی و خصوصی به صورت هماهنگ و یکدل کمک به سیل زدگان و رفع دغدغه های مردم را در اولویت امور خود قرار داده و آستین همت بالا زده اند تا به بهترین نحو و در سریعترین زمان از آلام و مشکلات مردم بکاهند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1303

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.