• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

ترامپ ممنوعیت مسافرتی علیه ۶ کشور را گسترش داد

  • کد خبر : 13354
  • 01 فوریه 2020 - 12:44

ترامپ ممنوعیت مسافرتی را علیه ۶ کشور دیگر گسترش داد. دونالد ترامپ نسخه‌ای گسترده‌تر از ممنوعیت مسافرتی خود را وضع کرد که مهاجران از نیجریه و پنج کشور دیگر را هدف قرار می‌دهد.

ممنوعیت مسافرتی علیه ۶ کشور

از این شش کشور که به این ممنوعیت اضافه شده‌اند، چهار مورد آفریقایی هستند که سه مورد از آن‌ها دارای اکثریت مسلمان هستند. دموکرات‌ها و مدافعان حقوق مهاجران، دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را به تلاش برای گسترش ممنوعیت سال ۲۰۱۷ متهم می‌کنند که کشورهایی با اکثریت مسلمان را هدف قرار داده بود.

ممنوعیت مسافرتی علیه ۶ کشور

به گزارش خبرگزاری رویترز، چاد وولف، وزیر موقت امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت، این شش کشور نتوانسته‌اند استانداردهای شراکت اطلاعاتی و امنیتی آمریکا را رعایت کنند و همین مساله الزام این محدودیت‌های تازه را ایجاد کرد. به گفته وولف، مشکلاتی که در این زمینه وجود دارند، از کیفیت فناوری صدور گذرنامه تا عدم تبادل کافی اطلاعات درباره مظنونان و مجرمان تروریستی را شامل می‌شود.

به گفته وولف، بلاروس که از جمله این کشورها محسوب می‌شد، در ماه‌های اخیر اقداماتی صورت داده و مشمول این محدودیت‌ها نخواهد بود. بیانیه ریاست جمهوری آمریکا درخصوص این محدودیت‌ها اظهار می‌کند که آمریکا صدور ویزاهایی را که می‌توانند به اقامت دائمی شهروندان اریتره، قرقیزستان، میانمار و نیجریه بینجامند، متوقف خواهد کرد.

این بیانیه همچنین می‌افزاید: ویزاهای موقت برای توریست‌ها، تاجران، دانشجویان و کارگرانی که از کشورهای یاد شده می‌آیند، مشمول این محدودیت نخواهد شد. طبق این بیانیه، دولت آمریکا همچنین صدور “ویزای گوناگونی” (گرین کارت لاتاری) برای شهروندان سودان و تانزانیا را متوقف خواهد کرد.

نسخه فعلی محدودیت‌های مسافرتی آمریکا شامل کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سوریه و یمن می‌شود. کره شمالی و ونزوئلا نیز با محدودیت‌هایی در زمینه ویزا روبه‌رو هستند اما این محدودیت‌ها مسافران اندکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این محدودیت‌ها به قوت خود باقی‌ خواهند بود. نسخه تازه ممنوعیت مسافرتی آمریکا از ۲۱ فوریه اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=13354

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. از مطالب و اخبار مفیدتون ممنونم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.