• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

رئیس جمهور: هرآن‌کس که مردم را برای حضور پای صندوق آرا دلسرد کند از راه امام فاصله دارد

  • کد خبر : 13425
  • 02 فوریه 2020 - 10:51

اظهارات رئیس جمهور در حرم امام (ره) در مراسم جدید بیعت هیات دولت با آرمان های امام راحل. حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز یکشنبه در آیین تجدید بیعت هیات دولت با آرمان های امام راحل در حرم امام، با بیان اینکه ایام دهه فجر سال ۵۷ بعنوان روزهای تاریخ ساز برای کشور عزیزمان و برای همه مسلمانان بود، اظهارداشت: امام در طول این ده روز گذار بسیار مهمی را از استبداد و استعمار به مردم سالاری و استقلال انجام داد، نهضتی که به همراهش تغییر هست و وقتی آرام می نشیند که به نظام منتهی شود.

اظهارات رئیس جمهور در حرم امام

روحانی گفت: امام نه تنها پدر اسلام خواهی در تاریخ سرزمین ما بود، بلکه امام پدر جمهوری خواهی نیز در تاریخ ایران بود، جمهوریتی که با دیانت و با اسلامیت پیوند نخورد، ‌آن جمهوری هم باقی نمی ماند و تبدیل به استبداد می شود به همین دلیل بود امام بر این نکته اصرار داشت که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم است و نه یک کلمه زیاد.

 اظهارات رئیس جمهور در حرم امام

روحانی با بیان اینکه حرکت و انقلابی که پایانش استقرار یک نظام نباشد به‌ آشوب بیشتر شباهت دارد، گفت: امام عزیز و بزرگوار ما توانست دو یادگار بزرگ را برای تاریخ و کشور ما به ارمغان بیاورد و آن جمهوریت و اسلامیت بود.

رییس جمهوری تصریح کرد: اگر مردم غایب باشند بی تردید به موفقیتی دست نخواهیم یافت اگر هم بیابیم ماندگار نخواهد ماند به همین دلیل تاکید امام بر این بود که مردم ولی نعمت ما هستند و در همه انتخابات‌ها مردم ما شرکت کنند.

 اقامه دین و عدل به دست مردم امکان پذیر است

وی تصریح کرد: تاکید امام بر این بود که انتخاب کردن حق مردم است و هر آن‌کس که مردم را از انتخاب کردن باز دارد و نگذارد در سلایق مختلف آنکه می‌خواهند برگزینند و هرآن‌کس که مردم را برای حضور پای صندوق آرا دلسرد کند حتما از مشی امام و راه امام فاصله دارد.

وی با بیان اینکه مردم سالاری امام و اسلامیت مورد نظر امام فقط به یک صحنه و انتخابات و یک سال و یک روز ختم نمی شود، اظهارداشت: ما همیشه باید مردم خواه باشیم و همیشه باید به نظرات مردم احترام بگذاریم در سیاست داخلی‌مان، در سیاست خارجی‌مان، در سیاست‌های اقتصادی‌ و فرهنگی مان. نظرات مردم، اعتقادات مردم، تفکرات مردم و سلایق مردم از یاد نباید برود این را باید بدانیم اقامه دین و عدل به دست مردم امکان پذیر است.

روحانی خاطرنشان کرد: این را باید بدانیم که شرع از عرف فاصله ندارد و ما کاری باید بکنیم که فرهنگ اجتماعی ما در چارچوب مقررات اسلام همان عرف متشرعه ما باشد.

مردم ما به خوبی نشان دادند که انقلاب زنده است

 در ادامه اظهارات رئیس جمهور در حرم امام وی بیان کرد: امید و وحدت را از مردم نگیریم. نشاط را از مردم نگیریم بی‌تردید پیروز نهایی دراین صحنه خواهیم بود. امام هیچ گاه و در هیچ مقطعی نسبت به آینده روشن انقلاب ناامید نشد. آن روزهایی که در سوم و چهارم فروردین سال ۴۲ همه در خانه‌ها بسته شده بود، درب خانه امام در آن شب‌ها به روی طلاب، فضلا و مردم باز مانده بود.

وی گفت: همین امید امام بود که در جنگ تحمیلی و در همه فراز و نشیب ها، انقلاب ما را به پیروزی رساند، امروز هم نیاز به وحدت و اتحاد و امید برای موفقیت داریم. ما تردیدی نداریم تا روزی که جمهوریت و اسلامیت هست، ملت ما در برابر همه توطئه‌ها پیروز خواهد شد.

وی بیان کرد: مردم ما به خوبی در این روزها نشان دادند که انقلاب زنده است امام زنده هستند آن روزی که برای یک شاگرد مکتب امام یعنی شهید سردار سلیمانی همه به خیابان‌ها و به استقبال پیکر او آمدند و بدن او را بدرقه کردند، نشان دادند که راه امام زنده است، مسیر امام پررهرو است آن اسلامیت و جمهوریت در میان مردم حضور دارد وقتی مردم کسی را به عنوان نشانه امنیت و عزت کشور بدانند همه در کنار او هستند و او را به عنوان سمبل ملی می‌دانند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=13425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.