• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

دریاچه ی شهیون بهشتی دنج در دل زاگرس

  • کد خبر : 13446
  • 02 فوریه 2020 - 12:02

با نزدیک شدن تعطیلات نوروز بسیاری از ما به دنبال مقاصد جذاب و کمتر شناخته شده ای هستیم که برای یک سفر چند روزه مناسب باشد. یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری که میتوان آن را در لیست زیباترین و دنج ترین نقاط کشور قرار داد در استان خوزستان قرار گرفته است. دریاچه ی شهیون یکی از مناظر کم نظیر کشورمان ست که بی شک حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد. آب این دریاچه از شهرستان های شمالی اراک و الیگودرز سرچشمه گرفته و پس از گذر از پستی و بلندی کوه‌های زاگرس به این دریاچه شگفت‌انگیز می‌ریزد. عمق شهیون در برخی مناطق آن به ۵۰ متر هم میرسد و  مساحت این دریاچه حدود ۶۰۰۰ هکتار است. در ادامه با ما همراه باشید تا مهم ترین نکاتی که لازم است پیش از سفر به این دریاچه بدانید را بررسی کنیم.

دریاچه ی شهیون بهشتی دنج در دل زاگرس

جزایر اسرار آمیر شهیون

از اصلی ترین جاذبه های این دریاچه ، جزایر زیبای آن است که مقصدی بسیار جذاب برای تفریح و کمپینگ بسیاری از مسافران است. سه جزیره روبروی قطعه ای طبیعی به نام شاداب قرار گرفته اند. این سه جزیره وسعت های بسیار متفاوتی دارد. شاید برایتان جالب باشد که بزرگ ترین جزیره که از این دریاچه سر در آورده، وسعتی معادل ۶۰ هزار متر مربع دارد. برای رسیدن به این جزیره های زیبا لازم است از قایق های موتوری افراد محلی استفاده کنید.

اگر قصد کمپ زدن و شب مانی در این جزیره ها را داشته باشید لازم است مواد خوراکی، آب آشامیدنی و لباس و تجهیزات مناسب کمپ در اختیار داشته باشید. چرا که دسترسی به فروشگاه یا اقامتگاه در این محل نخواهید داشت. یک آبشار کوچک فوق العاده از دیگر جاذبه های دریاچه ی شهیون و جزایر منحصر به فرد آن است که حجم آب آن بستگی مستقیم به میزان بارندگی در فصل زمستان دارد. این جزایر محصور بین  صخره های سنگی بسیار زیبایی ست که شکل گیری آن نتیجه ی پدیده های پیچیده ی زمین شناسی است.

دریاچه ی شهیون

چه فصلی برای سفر به دریاچه ی شهیون مناسب است ؟

از آن جا که خوزستان همواره یکی از گرم ترین استان های کشورمان است، سفر به آن در پاییز، زمستان و اوایل بهار میتواند مطبوع و دلنشین باشد. با سفر به این دریاچه پوشش گیاهی خاص، نخل های بلند و صخره های سنگی بسیار زیبایی انتظار شما را خواهند کشید. هر ساله توریست ها و طبیعت گرد های فراوانی از داخل و خارج کشورمان به این دریاچه ی بکر و جزایر سه گانه ی اسراسر آمیز آن سفر میکنند و خاطرات بسیار زیبایی برای خود رقم میزنند.

دریاچه ی شهیون خوزستان

دسترسی به دریاچه ی شهیون

اگر قصد سفر به دریاچه ی شهیون را داشته باشید، لازم است در ابتدا خود را به روستای پامنار از توابع سردشت برسانید که از شهر دزفول ۴۲ کیلومتر فاصله دارد. این روستا بر دریاچه ی سد دز اشراف دارد. همانطور که گفته شد، میتوانید با اجاره ی قایق های محلی تمام دریاچه را رصد کنید و یا در صورت تمایل در جزایر آن توقف نمایید. به همت اهالی روستای پامنار تمام امکانات برای یک سفر چند روزه به این دیار خوش آب و هوا و کم نظیر فراهم شده است. جالب است بدانید این روستا به‌ عنوان روستای نمونه گردشگری استان خوزستان نیز معرفی‌شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=13446

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.