• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

سقوط ارزش بورس چین به دلیل ویروس کرونا

  • کد خبر : 13588
  • 03 فوریه 2020 - 16:24

شیوع ویروس کرونا باعث سقوط ارزش بورس چین، به میزان ۳۹۳ میلیارد دلار شده است. این درحالی است که بورس چین امروز و بعد از ۹ روز تعطیلی باز شد.

سقوط ارزش بورس چین

به گزارش خبرگزاری به رویترز، بورس چین در روز ۲۳ ژانویه و پیش از آغاز سال نوی این کشور بسته شد و قرار بود روز جمعه باز شود اما دولت چین برای جلوگیری از تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا در این کشور بر بازارهای مالی، باز شدن آن را تا امروز و به مدت سه روز به تعویق انداخت.

ویروس کرونا دلیل سقوط ارزش بورس چین

از سوی دیگر بانک مرکزی چین از برنامه خود برای مساعدت مالی به شرکت‌های آسیب دیده از ویروس کرونا خبر داد و از سوی دیگر اعلام کرد که قصد دارد بیش از ۱۷۰ میلیارد دلار نقدینگی به بازار تزریق کند.

علی رغم همه این تدابیر که پیش از بازگشایی بازار پس از یک دوره تعطیلی طولانی اندیشیده شده بود اما بورس چین به دلیل ابعاد اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۳۹۳ میلیارد دلار معادل ۸ درصد از ارزش خود را در معاملات امروز از دست داد. بورس شانگهای با این سقوط ۸ درصدی بیشترین سقوط یک روزه را طی ۴ سال گذشته تجربه کرد.

ارزش یوآن چین هم کاهش یافت و از ۷ یوآن به ازای هر دلار عبور کرد. در بورس کالای شانگهای نیز قیمت کالاهای اساسی از مس گرفته تا روغن پالم به کف قیمت رسیدند. این سقوط در حالی اتفاق افتاد که در کنار تدابیر بانک مرکزی محدودیت‌هایی برای فروش دارایی‌ها نیز از سوی سازمان بورس چین برای سهامداران اعمال شده بود.

در حالی که در آخرین روز معاملاتی بورس شانگ‌های در روز ۲۳ ژانویه، تعداد کشته‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا ۱۷ نفر بود، تا دیشب و ساعاتی پیش از بازارگشایی بازار تعداد آن‌ها از مرز ۳۶۰ نفر گذشت. ارزش یوآن در بازارهای داخلی چین ۱٫۲ درصد کاهش یافت و به ۷٫۰۱۵۵ یوآن در برابر دلار رسید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=13588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.