• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

افزایش عوارض در سال ۹۹ براساس نرخ تورم

  • کد خبر : 13648
  • 04 فوریه 2020 - 14:55

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش عوارض در سال ۹۹ بر اساس نرخ تورم در نظر گرفته شده است، گفت:‌بودجه فعالیت‌های عمرانی برای سال آینده ۴۳ درصد بیشتر شده است.

افزایش عوارض در سال ۹۹

 محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و نود و ششمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران در مورد بودجه شهر تهران اظهار داشت: بودجه بر اساس افزایش ۲۵ درصدی در نظر گرفته شده و بسته شده است البته این پیشنهاد شهرداری است.

افزایش عوارض در سال ۹۹

وی افزود: بودجه شهرداری در حوزه هزینه‌ها چندان رشد نداشته و در حدی بوده که دستمزد‌ها و حقوق‌ها پوشش داده شود، ولی در زمینه پروژه‌های عمرانی با رشد ۴۳ درصدی بودجه همراه خواهیم بود.

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: شهرداری تصمیم گرفته از نقدینگی‌های سرگردان مردم برای توسعه در شهر همچون مترو و حمل و نقل عمومی استفاده کند که با شرکت‌های سرمایه‌گذار و کسانی که مایل هستند اطراف مترو اقداماتی انجام دهند آقای حناچی صحبت کرده و مذاکراتی انجام داده است.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه قیمت ملک افزایش یافته و این مسأله دارایی‌های شهرداری را بیشتر کرده است گفت: این موضوع همان مبحث بودجه‌های غیرنقدی است که شورا هم تصمیم گرفته به این مسأله توجه کند و در سال ۹۹ ان‌شاءالله شاهد بیشتر شدن فعالیت‌های شهری به ویژه نوع عمرانی و حمل و نقل خواهیم بود.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: حناچی عمده پول بودجه را برای مترو اختصاص داده که رقمی حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان بود همچنین مبالغی برای توسعه اتوبوس‌ها و خیابان کامل در نظر گرفته شده، ۲ هزار میلیارد هم برای توسعه شهری اختصاص یافته است.

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای بافت های فرسوده

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۰ پلازای شهری باید در پایتخت کامل شود گفت: با افزایش بودجه‌های عمرانی در سال ۹۹ تلاش خواهد شد این موضوع محقق شود همچنین راه زمینی عباس‌آباد تا برج میلاد که پیاده‌راه سبز نام دارد تکمیل خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد:‌ در بودجه شهرداری مبالغی نیز برای بافت فرسوده و زیربنای خدماتی آن اختصاص یافت که حدود ۲ هزار میلیارد تومان بود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای پسماند و زباله و ۵۰۰ میلیارد تومان برای موضوعات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: حناچی با توجه به سابقه‌ای که در حال حاضر در حوزه شهری پیدا کرده امید است بتواند منابع را جذب و در شهرداری استفاده کند تا شاهد شکوفایی فعالیت‌های عمرانی پایتخت باشیم.

رئیس شورای شهر تهران در مورد عوارضی که مردم در حوزه شهری در سال ۹۹ قرار است پرداخت کنند گفت: عوارض را ما در شورا بر اساس تورم در نظر گرفتیم که البته این افزایش باید به کمیسیون تطبیق رود و دولت هم آن را تأیید کند، ولی نکته‌ای که حائز اهمیت است این بوده که ما عوارض را غیرنرمال افزایش نداده‌ایم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=13648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.