• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
12

تشریح کارکرد سامانه نما به منظور استرداد اموال مسروقه

  • کد خبر : 13879
  • 08 فوریه 2020 - 16:15

رئیس پلیس آگاهی ناجا با تشریح کارکرد سامانه نما به منظور تسهیل در استرداد اموال مسروقه به مالباختگان، از تشدید مبارزه با سرقت خبر داد. رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره نحوه فعالیت این سایت گفت: مالباختگان در صورت مراجعه به سایت police.ir و آیکون شناسایی اموال، می توانند بدون مراجعه حضوری به مراکز انتظامی درخواست خود را مبنی بر تعلق کالای مورد نظر ثبت و نشانه های آن را ارسال کنند.

تشریح کارکرد سامانه نما

سردار محسن حسن‌خانی رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره نحوه کارکرد سامانه نما اظهار داشت: در پی دیدار فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در روزهای پایانی سال ۹۴ و ابلاغ تدابیر معظم له مبنی بر تلاش در راستای کشف و استرداد حداکثری اموال مسروقه به مالباختگان، پلیس آگاهی ناجا طی برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان معاونت فناوری اطلاعات ناجا، سامانه ای با عنوان «نما» در بستر اینترنت طراحی کردند که امکان شناسایی اموال مکشوفه مجهول المالک توسط مالباختگان تسهیل شد.

تشریح کارکرد سامانه نما

سردار حسن‌خانی افزود: با ایجاد زیرساخت‌های لازم در ابتدا این سامانه به صورت آزمایشی در سطح تهران راه اندازی و پس از برطرف کردن اشکالات و ایرادات آن، سرانجام با نام «نمایشگاه مجازی اموال مسروقه مکشوفه » به منظور بارگذاری کالاهای مکشوفه در بستر اینترنت ایجاد شد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه پس از طی یک روند آزمایشی در دی سال ۹۷ این سامانه توسط جانشین محترم فرمانده ناجا رسما افتتاح و راه اندازی شد، ادامه داد: پس ازحدود ۳ ماه از راه اندازی رسمی سامانه، بیش از ۵۹۰ قلم کالای مکشوفه مجهول المالک در سامانه بارگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه گامی در راستای حفظ کرامت شهروندان و حذف رفت و آمدهای بی شمار مالباختگان به واحدهای انتظامی صورت گرفته، تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی این سامانه تاکنون بیش از ۲ میلیون بازدید از این سامانه صورت گرفته است.

وی در ادامه تشریح کارکرد این سامانه اضافه کرد: درخواست مال باخته توسط اپراتور سامانه مورد ارزیابی قرار گرفته و اپراتور پاسخ تایید یا عدم تایید را در سامانه بارگذاری می کند که در صورت اظهار عنوان تایید، راهنمایی لازم توسط اپراتور در خصوص اقداماتی که لازم است مالک در راستای تحویل کالای مورد در خواست انجام دهد، ارائه و اموال پس از هماهنگی قضایی با اخذ رسید، تحویل مال باخته خواهد شد.

سردار حسن خانی تاکید کرد: امکان استرداد اموال از طریق سامانه مزبور، تنها برای افرادی امکان پذیر است که سابقه تشکیل پرونده قضائی داشته باشند. وی همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت هموطنان در ثبت و ضبط شناسه اموال خود و در صورت امکان، تهیه تصویر از آنها، خاطر نشان کرد: این اقدام مهم موجب می شود در صورت وقوع سرقت، امکان ردیابی اموال توسط کارآگاهان پلیس امکان پذیر شده و اموال سرقتی به صاحبان حقیقی آن برگردد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=13879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.