• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

فرمانده نیروی هوایی ارتش: به توان بومی سازی در ساخت متعلقات هواپیماهای جنگنده رسیده‌ایم

  • کد خبر : 13900
  • 09 فوریه 2020 - 9:16

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: همه متعلقات هواپیماهای جنگنده را در داخل کشور می‌سازیم. امیر سرتیپ خلبان، عزیز نصیرزاده با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با تبریک دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با تأکید بر اینکه ناوگان هوایی ما فرسوده نیست، افزود: اگر چنین باشد هواپیماها قادر به پرواز نخواهند بود در حالی که هواپیماهای ما همیشه آماده پرواز هستند.

متعلقات هواپیماهای جنگنده

سرتیپ نصیرزاده ادامه داد: هواپیماهایی را که در اختیار داریم هواپیماهای روز جهان هستند و اکنون در نیروهای هوایی مختلف جهان در حال استفاده هستند مانند هواپیمای اف ۱۴ که جزو هواپیمای نسل سه و نیم تا چهار است و هواپیمای میگ ۲۹ و سوخو ۲۴ و اف ۵ هم اینگونه است.

 همه متعلقات هواپیماهای جنگنده در کشور ساخته می شود

امیر سرتیپ نصیرزاده اضافه کرد: ناوگان هواپیمایی ترکیبی شرقی و غربی را در اختیار داریم و از این نظر نه تنها کمبودی نداریم بلکه برتری‌هایی داریم و آن این است که هم در زمینه آموزش و هم در زمینه‌های پشتیبانی و ساخت قطعات به خودمان متکی و منحصر به فرد هستیم، زیرا هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که همه این‌ها را به طور خوداتکا در اختیار داشته باشد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: همیشه در طول هشت سال دفاع مقدس، برتری هوایی را از آن خود داشتیم و این برتری هوایی نیاز به مهمات هوشمند و با قابلیت آتش بالا دارد که داریم.

امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه برگزاری رزمایش‌ها و قدرت دفاعی ما نشان می‌دهد کمبودی نداریم، افزود: طرح‌های بسیار متعددی را در صنایع دفاعی و نیروی هوایی تعریف کردیم که به سلاح‌های هوشمند مربوط می‌شود و آن‌ها را آزمایش کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها می‌گویند هواپیماهای جنگنده بومی ایرانی از جمله ”کوثر“ همان هواپیمای اف ۵ است که تغییرات ظاهری در کابین خلبان داده شده است، گفت: بیشتر هواپیماهای جنگنده شبیه هم هستند و فقط متخصصان می‌توانند تفاوت‌های آن‌ها را تشخیص دهند. حتی اگر فرض کنیم هواپیمایی شبیه اف ۵ ساختیم نشان می‌دهد به این توانمندی رسیدیم که می‌توانیم هواپیمای جنگنده اف ۵ را بسازیم.

امیر سرتیپ نصیرزاده افزود: به جای اینکه به این موضوع بپردازیم که هواپیمای بومی جنگنده ما شبیه کدام هواپیماست باید افتخار کنیم که به توانمندی ساخت هواپیما رسیده‌ایم و همه متعلقات هواپیماهای جنگنده را در داخل  کشور، خواهیم ساخت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=13900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.