• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
20

ترامپ سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد

  • کد خبر : 1404
  • 09 آوریل 2019 - 3:55

کاخ سفید در بیانیه ای به نقل از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور از تصمیم دولت خود برای قرار دادن سپاه پاسداران و نیروهای قدس ایران در لیست تروریسم در چارچوب ماده ۲۱۹ قانون تابعیت و مهاجرت خبر داد.

رئیس جمهور آمریکا با بی سابقه خواندن این اقدام حکومت ایران را نه تنها دولتی حامی تروریسم بلکه در عین حال دولتی دانسته است که از تروریسم به عنوان بخشی از رفتار دولتی پشتیبانی و آن را تامین مالی می کند.

ترامپ با اشاره به اینکه این نخستین بار است که ایالات متحده یک نیروی نظامی دولتی را در لیست تروریسم قرار می دهد تصریح کرده است: این اقدام نشان دهنده تفاوت فعالیت های ایران با دولت های دیگر بوده و ظرفیت و مقدار فشار حداکثری بر رژیم ایران را گسترش می دهد.

وی در ادامه بیانیه خود با تاکید بر اینکه حمایت از سپاه به معنی پشتیبانی از تروریسم خواهد بود آورده است: دولت آمریکا با این اقدام پیامی روشن به تهران در خصوص نتایج حمایت از تروریسم داده است.

استقبال نتانیاهو از قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا

نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه ۱۹ فروردین در پیامی در توئیتر از قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی دولت آمریکا استقبال و همچنین از پرزیدنت ترامپ بابت این اقدام، سپاسگزاری کرد.

آقای نتانیاهو خطاب به پرزیدنت ترامپ گفت: «از تصمیم شما برای قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی سپاسگزارم. از شما متشکرم که به یکی دیگر از درخواست‌های مهم من پاسخ مثبت دادید.»

نخست وزیر اسرائیل افزود: «(این کار)‌ امری است که به نفع کشورهای ما و کشورهای منطقه است. در کنار همدیگر، به اقدامات علیه رژیم ایران که اسرائیل، آمریکا و صلح‌ جهانی را تهدید می‌کند، ادامه خواهیم داد.»

ترامپ سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد

واکنش رئیس بانک مرکزی به تحریم سپاه پاسداران / بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در یک یادداشت اینستاگرامی در واکنش به اینکه و با تاکید بر این‌که «بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد» نوشت: اقدام اخیر دولت آمریکا در رابطه باسپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آخرین نشانه شکست سیاست آن کشور در فشار علیه ملت ایران و تحریم های مالی و پولی طی یکسال گذشته، خصوص شکست سنگین دهه اول فروردین ۹۸است.

وی افزود: بانک مرکزی به همراه دولت برنامه های خود از جمله دسترسی های ارزی پایدار ، ایمن وتحریم ناپذیر را با قدرت پیش می برد و این اقدام نیز تأثیر پایداری در بازارها ندارد. لیکن، همان گونه که قبلا تأکید کردم از چند روز پیش مراکزی به پیشواز رفته و با القای جو روانی برای افزایش نرخ ارز، به تدریج عمدتا در کانالهای اعلام نرخ، قیمتهای بالاتر برای ارز اعلام شد. بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد وهمچون گذشته توصیه اش توجه مردم عزیز به ریسک این بازار است. تمامی تلاش بانک مرکزی استمرار پایدار ثبات اقتصادی کشور در این دوره گذار تحریم ها و ایجاد بستر مناسب برای رونق تولید و شکوفایی اقتصاد است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. دیوانه ست این ترامپ

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.