• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم در برف و کولاک

  • کد خبر : 14130
  • 12 فوریه 2020 - 10:40

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم در برف و کولاک از ۱۹ بهمن تا بامداد امروز (۲۳ بهمن، ساعت ۵:۳۰)، می‌گوید: ۲۷۵ تیم شامل ۱۳۷۶ نفر کار امداد رسانی در استان‌های یاد شده را به انجام رسانده و موفق به رهاسازی ۸۰۹ دستگاه خودرو و اسکان اضطراری۵۴۴۰ نفر شده‌اند.

امدادرسانی به مردم در برف

سلیمی از امدادرسانی به مردم در برف و همچنین ۱۴۰ محور کوهستانی و ۲۰ هزار و ۷۱۶ نفر خبر داد و افزود: امدادرسانی در اردبیل، گیلان و مازندران ادامه دارد.

امدادرسانی به مردم در برف و کولاک

به فاصله سه چهار روز از شروع بارش ها و برودت هوا در بسیاری از نقاط کشور، شمار استان‌های درگیر با برف و کولاک افزایش یافته و به ۲۱ استان رسیده است؛ آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان.

اداره کل هواشناسی استان گیلان در اطلاعیه‌ای که روز شنبه صادر کرد از ورود سامانه سرد و بارشی از روز یکشنبه و بارش شدید برف به اندازه ۲۰ تا ۸۰ سانتی طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه در استان گیلان خبر داد و از ستاد مدیریت بحران خواست تا تمهیدات لازم برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی اتخاذ و پیش بینی کند.

برفی که از غروب روز یکشنبه از مناطق غربی استان گیلان آغاز و در روز دوشنبه و سه شنبه به مناطق مرکزی و شرقی استان رسید بیش از ۵۰ شهر و بسیاری از روستا‌های گیلان را درگیر کرد و بر اساس گزارش هواشناسی گیلان ارتفاع برف در مناطق جلگه بین ۴۰ سانتی متر تا یک متر و در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها حتی به دو متر نیز رسید. در این میان انسداد محور‌های امامزاده هاشم به رشت، سراوان به فومن و گیر افتادن صد‌ها نفر طی ۲۴ ساعت در این مناطق و همچنین بسته شدن محور‌های اسالم به خلخال , آستارا به اردبیل به علت بارش شدید برف و کولاک تنها بخشی از مشکلات بارش برف در گیلان بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=14130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.