• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
11

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۲۷ بهمن

  • کد خبر : 14328
  • 15 فوریه 2020 - 12:19

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که سامانه بارشی جدید ۲۷ بهمن‌ ماه به کشور وارد می‌شود، گفت: این سامانه سبب بارش باران و برف در بیشتر مناطق خواهد شد.

سامانه بارشی جدید

صادق ضیاییان، با بیان این‌که امروز (۲۶ بهمن‌ماه) در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان بارش پراکنده، وزش باد و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: همچنین در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک خواهیم داشت.

 ورود سامانه بارشی جدید از ۲۷ بهمن

وی ادامه داد: فردا (۲۷ بهمن‌ماه) به تدریج سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و شمال غرب بارش برف و در ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب بارش پراکنده را به دنبال دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که در اواخر وقت فردا با شمالی شدن جریان‌ها روی غرب دریای خزر بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در گیلان و اردبیل رخ می‌دهد، تصریح کرد: طی روز دوشنبه (۲۸ بهمن‌ماه) این سامانه بارشی علاوه بر مناطق مذکور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق فعال است و بارش باران کل سواحل شمالی را در بر می‌گیرد.

به گفته ضیاییان این سامانه در اواخر وقت روز دوشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود و طی این روز بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و جنوب لرستان شدت بیشتری دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: طی روز سه‌شنبه (۲۹ بهمن‌ماه) در نوار شمالی و شمال غرب کشور و در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست و طی روز چهارشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور جوی آرام خواهیم داشت و به تدریج با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور بارش در استان‌های واقع در جنوب غرب و غرب شروع می‌شود و طی بعد از ظهر شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را فرا می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=14328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.