• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
19

غار نمکی گرمسار

  • کد خبر : 14335
  • 15 فوریه 2020 - 16:37

شاید سفر به غار نمکی از آن دست تفریحاتی باشد که به فکر بسیاری از ما خطور نکرده است. تصور کنید در غاری رنگارنگ و بلوری قدم میزنید و به هر نقطه که نگاه میکنید چیزی جز نمک نمی بینید. این بار قصد داریم شما را با خود به معادن سحر آمیز نمک در گرمسار ببریم.

شاید برایتان عجیب باشد که گرمسار ۲۷ معدن نمکی را در خود جای داده است. این شهر که یکی از مهم ترین شهرستان های استان سمنان است، هم اکنون به یکی از مناطق محبوب و پرطرفدار برای گردشگران و توریست های داخلی و خارجی بدل شده است. غار نمکی گرمسار با معادن بزرگ و وسیع این شهر، ویژگی های منحصر به فرد بسیاری دارند. در بین این معادن، معدن واقع در کوهدشت کهن مقصد بسیاری از ماجراجویان و علاقمندان به عکاسی شده است.

فرم خارجی و بیرونی این معدن پس از گذشت هزاران سال به شکل یک کوه در آمده است که با استخراج نمک از دل آن، غاری دست‌کند درونش ایجاد شده است. سنگ های نمک قرار گرفته در این غار، طیف وسیعی از رنگ را به خود اختصاص داده اند. به طوری که سنگ های ورودی غار تیره رنگ هستند و با ورود به پیشروی به داخل غار این سنگ ها روشن و روشن تر خواهند شد. از دیگر ویژگی هایی که خارق العاده شدن هر چه تمام مناظر داخل غار کمک کرده است، میتوان به استلاکتیت‌های نمک فراوانی اشاره کرد که به صورت نیزه در سقف غار آویزان شده اند.

غار نمکی گرمسار

با هم در غار نمکی گرمسار قدم بزنیم

ویژگی های بسیاری سبب شده اند غار نمکی گرمسار زیبا و اعجاب انگیز تر از هر غاری شود. علاوه بر مواردی که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، میتوان گفت: پس از قدم زدن در این غار چشمها به راهرویی پر پیچ و تاب باز میشود. طول این راهروی سفید به ۵٫۱ کیلومتر میرسد. این راهرو در میان کوه نمک قرار دارد و به محلی مرموز و عجیب می ماند که تا پیش از این فقط در فیلم های تخیلی میتوانستیم به تماشای آن بنشینیم.

اما جاذبه های این معادن اسرار آمیز به اینجا ختم نمیشود. در قسمتی از معدن نمک کوهدشت کهن برکه‌ ای سبزرنگ در اثر بارش باران ایجاد شده است که چون نگینی می‌درخشد و شما را مسحور خود می‌کند. قرار گرفتن در چنین نقطه ای بدون شک یکی از بهترین و جالب ترین تجربه های شما را رقم میزند. قرار داشتن  ستون‌های نمکی ۱۲ متری از دیگر زیبایی های غار نمکی گرمسار است. همانطور که میدانید، سنگ نمک خواص بسیاری دارد. هشتاد و پنج در صد از نمک استخراج شده از این معدن مصرف خوراکی دارد و به نقاط مختلف ارسال می‌شود. شما میتوانید تکه هایی کوچک از بلور نمک را به عنوان یادگاری با خود به همراه بیاورید.

غار نمکی

چطور به غار نمکی گرمسار سفر کنم ؟

پیش از هر چیز لازم است به اطلاعتان برسانیم، چنانچه قصد سفر به گرمسار را داشته باشید، در واقع قصد سفر به منطقه ای کویری را کرده اید. از این رو لازم است زمانی را برای سفر انتخاب کنید که از تابش بی امان خورشید و گرمای طاقت فرسا در امان باشید. ما به شما پیشنهاد میکنیم، پاییز، زمستان و اوایل بهار را برای بازدید از این منطقه انتخاب کنید.

شما میتوانید با خودروی شخصی، اتوبوس و قطار به این شهرستان سفر کنید. در صورتی که قصد دارید تحت عنوان تور گردشگری به این منطقه بروید، فراموش نکنید که برای بازدید از تونل‌های نمکی نیاز به دریافت مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی برای ورود به جاده‌های معدن نمک دارید. بازدید از معدن فعال کوهدشت کهن نیز نیاز به انجام هماهنگی با مسئولان معدن دارد. توصیه میشود برای بازدید از غار حتما چراغ قوه مناسب به همراه داشته باشید چرا که داخل غار تاریک است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=14335

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.