• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
21

روحانی در تماس تلفنی مکرون : تعهدات برجام باید کامل اجرا شود

  • کد خبر : 1455
  • 10 آوریل 2019 - 8:46

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در تماسی تلفنی درباره مهمترین مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. روحانی در این تماس تلفنی تاکید که تعهدات برجام باید کامل اجرا شود.

  شامگاه سه شنبه حسن روحانی در تماس تلفنی با امانوئل مکرون گفت ، برجام را توافقی بسیار مهم خواند  و با تاکید بر اینکه «ما خواهان اجرای کامل تعهدات دو طرف در توافق برجام هستیم تا ایران نیز طبق مفاد آن به منافع مشروع اقتصادی خود در این توافق دست یابد»، اظهارداشت: ایران با وجود عمل به تعهداتش هنوز شاهد اقدام عملی قابل توجهی از طرف مقابل نبوده است.

رئیس جمهور  خواهان تسریع در فعالیت اجرایی و مؤثر سازوکار مالی اروپا در چارچوب تعهدات قیدشده برجام شد. وی همچنین به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون ۱۴ بار صراحتاً پایبندی ایران را به توافق برجام تایید و اعلام کرده است اشاره کرد .

روحانی : تعهدات برجام باید کامل اجرا شود / سپاه نبود، دو کشور منطقه تحت کنترل داعش بودند

حجت الاسلام  حسن روحانی همچنین به قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی توسط  آمریکا واکنش نشان داد و این اقدام نظام آمریکا را حرکتی بسیار تحریک‌آمیز و بی‌سابقه در روابط بین‌الملل خواند و با اشاره به اعتراف نتانیاهو مبنی بر اینکه این حرکت آمریکا به درخواست تل‌آویو انجام گرفته است ، گفت: اگر فداکاری نیروهای سپاه نبود امروز دست‌کم دو کشور منطقه تحت کنترل داعش بود و این نیروها با فداکاری و تلاش خود ضربه مهلکی به داعش و گروهک‌های تروریستی در منطقه وارد کردند.

مکرون نیز در این تماس تلفنی با تأکید مجدد بر ضرورت گسترش همکاری‌های تهران ــ پاریس در همه عرصه‌های مورد علاقه گفت: فرانسه و شرکای اروپایی به‌طور جدی تعهدات خود را برای اجرای تمام مفاد برجام دنبال می‌کنند. رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت تمام سعی و تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا منافع ایران از توافق برجام حفظ و تأمین شود.

وی افزود: فرانسه به‌همراه دیگر شرکای اروپایی تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا آمریکا را تشویق کنند که تحریمها علیه ایران را تعدیل کند و بی‌تردید نقش روسیه و چین نیز در این عرصه و تلاش، بسیار مهم است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.