• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

افزایش قیمت بیمه، خودرو را گران کرد

  • کد خبر : 1506
  • 13 آوریل 2019 - 7:40

ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران مبنی بر هزینه مابه‌التفاوت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ قیمت خودروها را دستخوش تغییراتی کرده است.

به گزارش سایت خبری دخالت به نقل از ایسنا، بر اساس ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران در مورد “حق بیمه پایه سالیانه انواع وسایل نقلیه برای بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال۱۳۹۸” که طبق روال هر ساله انجام شده است، حق بیمه خودروهای سواری بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

بر طبق این ابلاغیه ، حق بیمه پایه برای خودرویی مانند پژو۲۰۶ یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۲۰۰تومان تعیین شده است. به این رقم مبلغ ۱۸۹ هزار تومان بابت بیمه حادثه راننده مسبب حادثه طبق آئین نامه اجرائی ماده ۳ قانون شخص ثالث اضافه و سپس پنج درصد از آن مبلغ بابت تخفیف بیمه نامه‌های شخص ثالث خودروها صفرکیلومتر کسر می‌شود. عدد حاصل از این محاسبه با در نظر گرفتن ۹درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۴۴۰ تومان می‌شود که مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۸ است. این حق بیمه در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۵۵۵ تومان بوده که حاکی از افزایش ۴۴۲ هزار و ۸۸۵ تومانی در سال جدید است.

بیمه شخص ثالث

افزایش قیمت بیمه سایر محصولات

افزایش حق بیمه سایر محصولات نیز براساس ابلاغیه بیمه مرکزی و فرمول مشخص اعلام شده محاسبه شده است.

به عنوان مثال حق بیمه پایه برای خودرویی مانند پراید یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است. به این رقم مبلغ ۱۸۹ هزار تومان بابت بیمه حادثه راننده مسبب حادثه طبق آئین نامه اجرائی ماده ۳ قانون شخص ثالث اضافه و سپس پنج درصد از آن مبلغ بابت تخفیف بیمه نامه‌های شخص ثالث خودروها صفرکیلومتر کسر می‌شود. عدد حاصل از این محاسبه با در نظر گرفتن ۹درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود که مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۸ است. این حق بیمه در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۵۸۰ تومان بوده که حاکی از افزایش ۳۸۰ هزار و ۹۶۵ تومانی در سال جدید است.

افزایش ۷۰ درصدی تولید خودرو

افزایش ۷۰ درصدی تولید خودرو

 گزارش وزیر صمت مبنی بر رشد ۷۰ درصدی تولید خودرو در سال ۹۷، برخلاف آمارهای خارجی است که کاهش ۴۰ درصدی را نشان می‌دهند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.