• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

رشد ۵۰ درصدی مصرف آب در برخی نقاط تهران!

  • کد خبر : 15470
  • 01 مارس 2020 - 11:23

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه چندین روستای تهران به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم امروز با قطع آب مواجه شده اند، گفت: شاهد رشد ۵۰ درصدی مصرف آب در برخی نقاظ تهران به خصوص شهر قدس  بوده ایم.

رشد ۵۰ درصدی مصرف آب

محمد رضا بختیاری در پاسخ به این سئوال که برخی روستا‌های استان تهران از دیروز با قطع آب مواجه هستند، آیا این به دلیل رشد مصرف آب است یا دلیل دیگری دارد، گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی به دلیل مشکلی که قبلا از لحاظ زیرساختی داشتند، برخی از روستا‌ها با تانکر آبرسانی می‌شدند اما بعد از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در تلاش هستیم، به این روستا‌ها ورود کرده و مشکل را برطرف کنیم.

رشد ۵۰ درصدی مصرف آب در تهران

وی در مورد اینکه چرا مصرف آب در شهر تهران به یکباره تا این حد افزایش یافت، افزود: میزان مصرف آب شرب شهر تهران در حال حاضر به میزان مصرف آب خرداد ماه رسیده است. مصرف اب شرب تهران در حال حاضر به سه میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب رسیده است که نسبت به پارسال که دو میلیون ۸۰۰ هزار متر مکعب بود، حدود ۳۰۰ هزار متر مکعب افزایش نشان می‌دهد.

بختیاری با عنوان اینکه هم‌زمان شدن شست و شو‌های پایان سال با شیوع بیماری کرونا مصرف آب را بیش از پیش افزایش داده است، گفت: از مردم درخواست داریم که با توجه به شیوع بیماری کرونا شست‌وشو‌های خود را به بعد از کنترل این بیماری منتقل کنند.

وی تاکید کرد: قطعا بهترین روش این روز‌ها برای مقابله با بیماری کرونا شستن دست‌ها با آب و صابون است، گفت: متاسفانه در برخی نقاط شهر تهران شستشوی فرش و سایر موارد مصرف آب را به شدت بالا برده است، به طوری که در شهر قدس مصرف آب به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این منطقه مردم به راحتی در خیابان و معابر اقدام به شستن فرش‌ها و موکت می‌کنند با این تصور که این اقدام می‌تواند از شیوع بیماری کرونا خودداری کند، در حالی که این تصوری اشتباه است.

وی تاکید کرد: برخی مناطق تهران به خصوص غرب و شرق تهران مصرف آب افزایش یافته و ما مجبور به افت فشار آب در برخی مناطق شدیم تا مصرف آب را کنترل کنیم.

بختیاری تاکید کرد: خواهش ما از مردم این است که در مدیریت مصرف آب جدی باشند و تصور نکنند که چون بارش‌های خوبی داشتیم، پس نباید مدیریت مصرف را جدی بگیریم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=15470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.