• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
15

جزیره ی هزار رنگ هرمز

  • کد خبر : 15540
  • 02 مارس 2020 - 10:55

کشور پهناورمان ایران جاذبه های بسیار فراوانی را از شمال تا جنوب در خود جای داده است که سفر به هر کدامشان میتواند با جذابیت های بی نظیر همراه باشد. یکی از زیباترین و خارق العاده ترین دیدنی های کشورمان، جزیره هرمز است. این جزیره که در جنوب ایران واقع شده است، در چند سال اخیر آوازه ی بسیاری در میان اهالی سفر و علاقمندان به طبیعت گردی پیدا کرده است. اما چه ویژگی هایی شهرت این جزیره را به دنبال داشته است ؟

این جزیره ی کوچک جای گرفته در آب های خلیج فارس که شکلی بیضوی دارد، مساحتی تنها ۴۲ کیلومتر مربع دارد و در فاصله ی ۸ کیلومتری بندرعباس قرار گرفته است. این جزیره به دلیل قرار گیری در مجاورت تنگه ی هرمز، از اهمیت بسیاری برخوردار است. این موقعیت سبب شده تا هرمز از دیرباز مورد توجه بسیاری از تاجران و بازرگانان نیز قرار بگیرد. اما همه ی جاذبه ی هرمز به موقعیت مهم آن مربوط نمیشود. اگر هنوز موفق نشدید به این جزیره ی زیبا سفر کنید، با ما همراه باشید تا برایتان از زیبایی های چشمگیر این جزیره ی گنبدی شکل پرده برداریم. 

جزیره هرمز

زیبایی های هرمز را بشناسیم

اگر بگوییم این هرمز یک جزیره ی اسرار آمیز است، اغراق نکرده ایم. با پا گذاشتن به این جزیره بر روی خاک های رنگین و اعجاب انگیزی پا خواهید گذاشت که حتی در فکرتان هم نمیتوانستید آن را تصویر کنید. هرمز سرزمین خاک های رنگین است که قرار گرفتن شان در کنار هم این جزیره را به یک تابلو نقاشی بی نظیر بدل ساخته است.

کوه های رنگی این جزیره که از مسیر دریایی به خوبی قابل مشاهده هستند، از بهترین چشم اندازهایی هستند که هر عکاس و طبیعت گردی به چشم خود دیده است. جالب است بدانید که این خاک مصرف خوراکی و آرایشی دارد و در صنعت کاشی کاری، سفال، موزاییک سازی، لعاب سازی و ضدرنگ ها نیز کاربردی وسیع دارد. اما همه چیز تنها به خاک سرخ و رنگی این جزیره خلاصه نمیشود. صخره‌های شکل‌گرفته در طول‌ها میلیون‌ها سال فرسایش زمین، سنگ‌های باشکوه نمکی را تشکیل داده اند که به سر و راز این جزیره افزوده اند.

قلعه ی پرتغالی ها 

یکی از جاذبه های جزیره هرمز قلعه ی پرتغالی هاست که در دوران حکمرانی پرتغالی ها در سال ۱۵۰۷ میلادی توسط دریاسالار پرتغالی آلفوسو دی آلبرکرک با هدف گسترش نفوذ امپراتوری پرتغال در آسیا، راه اندازی شد. ساخت این قلعه چندین سال زمان برد. این جزیره در سال ۱۶۰۰ میلادی و درست در زمانی که شاه عباس صفوی امتیاز تجارت بندر جاسک را به انگلستان واگذار کرد، از دست پرتغالی ها خارج شد.

با گذشت قرن ها از ساخت این قلعه، حالا گردشگران این فرصت را دارند تا از این محل بازدید کنند و از زیبایی های آن بهره ببرند. این قلعه از یک آب انبار تشکیل شده است که بازدید و عکاسی از آن میتواند تجربه ای بسیار ارزشمند باشد.

جزیره ی هزار رنگ هرمز

چطور به جزیره هرمز سفر کنم ؟ 

برای سفر به جزیره هرمز ، باید خود را به بندرعباس یا قشم برسانید. برای این کار میتوانید راه هوایی، جاده ای و ریلی را انتخاب کنید. شناور های متعددی در ساعت به خصوص از اسکله ی شهید حقانی در بندرعباس و همچنین قشم به سمت هرمز حرکت میکنند و شما میتوانید با پرداخت هزینه ی بلیط و ثبت کد ملی معتبر خود، به این جزیره ی اسرار آمیز برسید. در جزیره هم برای رفت و آمد و گشت و گذار آسان، ساکنین روستای هرمز، موتورهای سه چرخه و ماشین های خود را با قیمتی نسبتا مناسب کرایه میدهند.  

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=15540

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.