• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

ایران دومین کشور در درمان کرونا پس از چین شد

  • کد خبر : 15566
  • 02 مارس 2020 - 13:48

 با تعداد ۱۷۵ بهبودیافته از میان مبتلایان به کرونا، ایران دومین کشور در درمان کرونا در جهان در بین کشورهایی نظیر ایتالیا و کره‌جنوبی است.

ایران دومین کشور در درمان کرونا

بنابر آمارهای ارائه‌شده، چین، کره جنوبی و ایتالیا تاکنون بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیش از ۱۰۰۰ نفر) را گزارش کرده‌‌اند؛ از میان ۷۹ هزار و ۸۲۷ بیمار مبتلا به این ویروس در چین، ۴۲ هزار و ۴۲ نفر بهبود یافته‌‌اند که این تعداد، بیش از ۵۰ درصد مبتلایان را شامل می‌‌شود همچنین آمار مرگ‌‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در کشور چین، حدود ۲۸۷۰ نفر است که نشان‌‌دهنده مرگ‌‌ومیر ۳٫۵درصدی در این کشور است.

ایران دومین کشور در درمان کرونا

نگاهی به آمار بهبودیافتگان بیماری کرونا در کره جنوبی و ایتالیا نیز نشان می‌‌دهد موفقیت این کشورها در درمان بیماران مبتلابه این ویروس، به‌ترتیب حدود ۰٫۸ درصد و ۴٫۴ درصد بوده است.

آمار بهبودیافتگان کرونا در کشورهای مختلف در حالی است که از میان ۹۷۸ (تا ۱۱ اسفند) بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور ایران، ۱۷۵ نفر بهبود یافته‌‌اند که بیش از ۲۰ درصد آمار کل مبتلایان را شامل می‌‌شود؛ بنابراین کشور ایران، پس از چین، بیشترین موفقیت را در درمان و بهبودی بیماران مبتلا به کرونا داشته است.

گفتنی است تاکنون ۶۴ کشور دنیا، ورود ویروس کرونا را به سرزمین‌‌های خود گزارش کرده‌‌اند و این ویروس تابه‌‌حال باعث ابتلای بیش از ۸۶ هزار نفر در این کشورها شده است؛ اگرچه ویروس کرونا، مرگ بیش از ۲۹۰۰ نفر را در جهان رقم زده است اما بیش از ۴۱ هزار نفر از مبتلایان به این بیماری در جهان، درمان شده و بهبود یافته‌‌اند.

بیماری‌‌های قلبی ــ عروقی، دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌‌های مزمن تنفسی، و سرطان، از شایع‌‌ترین علل افزایش خطر مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا هستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=15566

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.