• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

تحریم ها مانع ارسال کمک های انسانی ایرانیان خارج کشور و صلیب سرخ شد

  • کد خبر : 1559
  • 14 آوریل 2019 - 12:17

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت : در شرایطی که جامعه جهانی آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه اعلام کرده اما تحریم ها مانع ارسال کمک های انسانی است.

 علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر ، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ فروردین) پارلمان، در جریان ارائه گزارش سازمان متبوعش درباره امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سیل اخیر، گفت: جمعیت هلال احمر براساس وظیفه ذاتی خود تلاش می‌کند در حوادث طبیعی همانند سیل و زلزله در کنار مردم باشد و در این راستا، از ۲۵ اسفند تا ۲۳ فروردین، حداقل در ۲۴ استان و شاید ۳۱ استان کشور به جز جزیره کیش، تلاش کرده وظیفه خود یعنی امدادرسانی را به درستی انجام دهد.

 ایشان  از ارائه خدمات کامل از جمله اقلام زیستی و چادر  به مناطق سیل‌زده قبل از روز  وقوع حادثه خبر داد و تصریح کرد: این جمعیت از طریق دستگاه دیپلماسی ‌از فدراسیون جهانی صلیب سرخ درخواست کمک کرده است که ۱۰ کشور با ارسال اقلام غذایی، قایق نجات و تصفیه آب به ایران کمک کردند، اما به خاطر تحریم‌های آمریکا و بسته بودن حساب‌های ارزی، کمک‌های ایرانیان خارج از کشور، اتحادیه اروپا و صلیب سرخ جهانی به ایران ارسال نشد و تاکنون حتی یک دلار یا یورو نیز به ایران کمک نشده است.

پیوندی با بیان اینکه تلفات ۷۱ نفره در حادثه سیل اخیر حاکی از تلاش گسترده نیروهای امدادی، نیروهای مسلح و وزارتخانه‌ها برای کاهش خسارات بوده است، گفت: ۴۰ هزار چادر به تناسب تخریب در شهرها و استان‌های مختلف بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد:  وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، حسینیه‌ها و تکایا، محل مناسب را در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دادند تا در این اماکن چادر نصب شود. و ۲۲۷ هزار نفر از مردم مناطق سیل‌زده، اسکان اضطراری داده شدند.

پیوندی اظهار داشت: ۲ هزار و ۱۴۵ روستا، بخش و شهر تحت تأثیر سیل و سیلاب اخیر قرار گرفتند، جمعیت هلال احمر در ۵ محور تلاش کرد که فعالیت‌های خود را انجام دهد که محور نخست، محور امداد و نجات بوده که فوری‌ترین و اصلی‌ترین اقدام، نجات مصدومان و افراد آسیب‌دیده است.

تحریم آمریکا مانع ارسال کمک‌ ایرانیان خارج کشور و صلیب سرخ شد

تحریم ها مانع ارسال کمک های انسانی / فراخوان جمعیت هلال احمر برای دریافت کمک های مردمی

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: یکصد میلیارد تومان کمک نقدی و ۳۰ میلیارد اقلام غیرنقدی از سوی مردم  طی فراخوان دریافت کمک های مردمی به حساب این سازمان واریز شده و کمک‌های غیرنقدی به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

پیوندی، محور دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در حادثه سیل اخیر را درمان اضطراری عنوان کرد و گفت: در آسیا، ژاپن و ایران ۲ کشوری هستند که از فدراسیون صلیب سرخ جهانی مجوز ارائه خدمات درمانی دارند که بر این اساس، جمعیت هلال احمر با اعزام پزشک و پیراپزشک در استان‌های خوزستان و گلستان، اقدامات لازم را انجام داده است.

وی تأکید کرد:  ۴ هزار و ۴۴۵ نفر که درگیر سیل و سیلاب اخیر بودند، از مناطق خارج و به جای امن منتقل شدند . همچنین تغذیه اضطراری مردم مناطق سیل‌زده، یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر در مناطق سیل‌زده بوده است،  ۱۳۰ هزار بسته های ۷۲ ساعته و حتی یک ماهه به تناسب جمیعت و پراکندگی روستاها و شهرها  در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به محاصره برخی شهرها و روستاها توسط آب، امداد هوایی جمعیت هلال احمر با ۸۰۹ ساعت پرواز، ۷۷۴ هزار کیلوگرم اقلام غذایی را به نقاط صعب‌العبور رساند و ۴ هزار و ۴۸۷ مصدوم و خانم باردار را به نقاط امن منتقل کرد، البته در این بخش، تخلیه آب و رهاسازی خودروها نیز توسط جمعیت هلال احمر انجام شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1559

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.