• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
13

برند اچ تی سی؛ اولین تولید کننده گوشی اندروید

  • کد خبر : 15595
  • 02 مارس 2020 - 18:05

به لطف برند اچ تی سی از گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل محبوب و کاربرپسند اندروید استفاده می‌کنیم چراکه این کمپانی اولین تولید کننده گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید است. علاوه‌بر این اچ تی سی از کمپانی‌های پیشرو در طراحی خلاقانه تلفن‌های همراه هوشمند به حساب می‌آید. کمپانی اچ تی سی در سال ۱۹۹۷ توسط چر وانگ، پیتر چو و اچ‌تی چو در تایوان راه‌اندازی شد.

جالب است بدانید که اولین محصول شرکت اچ تی سی، یک کامپیوتر جیبی بود که بر پایه سیستم عامل مایکروسافت طراحی و روانه بازار شده بود. اچ تی سی آن زمان توانست با این کامپیوتر جیبی اسم برند خود را به رخ همه بکشد و خودی نشان دهد و کمی پس از آن به سراغ طراحی و تولید اولین گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید رفت. با وجود اینکه اچ تی سی در سال‌های اخیر با افت فروش محصولات خود روبه‌رو شده است اما هنوز هم به عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند به حساب می‌آید. جهت مطالعه ی مقاله با نمایندگی موبایل اچ تی سی همراه شوید.

برند اچ تی سی

پشت سر هر مرد موفق یک پدر پولدار نیست؛ یک زن موفق است!

همه ما این ضرب‌المثل که البته بیشتر شبیه یک کنایه است را شنیده‌ایم که پشت سر هر مرد موفقی یک پدر پولدار است اما درمورد برند HTC این مسئله کمی فرق می‌کند چراکه یک دختر ثروتمند به نام چر وانگ با پیتر چو و اچ‌تی همکاری کرد تا کمپانی اچ تی سی به وجود آمد. بنابراین درباره برند اچ تی سی باید گفت که پشت سر هر مرد موفقی یک زن موفق است.

این سه نفر از تاسیس کمپانی HTC یک هدف مشترک را دنبال می‌کردند و آن هم این بود که بتوانند دستگاه جدیدی اختراع کنند که ترکیبی از یک تلفن همراه و دستیار شخصی باشد. البته این طرح شکست خورد و اچ تی سی تا مرز ورشکستگی رفت اما خانواده ثروتمند وانگ با پول زیادی که خرج کردند اچ تی سی را از این منجلاب نجات دادند. درنهایت نیز شرکای این شرکت با یکدیگر به توافق رسیدند که برای مدتی محصولات برندهای دیگر را طراحی و تولید کنند.

سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ اوج موفقیت شرکت اچ تی سی

یکی از بهترین سال‌ها در تاریخ شرکت HTC، سال ۲۰۰۰ بود چراکه برند اچ تی سی در این سال توانست با طراحی و تولید لپ تاپ‌هایی که شرکت اچ پی سفارش طراحی و ساخت آن‌ها را داده بود، موفقیت زیادی کسب کند. البته اچ تی سی در سال ۲۰۰۲ نیز توانست یک کامپیوتر جیبی که اسم او را بر سر زبان‌ها انداخت طراحی و روانه بازار کند.

بی‌شک می‌توان بزرگترین رمز موفقیت شرکت اچ تی سی در آن‌ها سال‌ها را استفاده از ایده‌های خلاقانه دانست. البته موفقیت چشم‌گیر HTC تا سال ۲۰۰۷ که برای اولین بار گوشی‌های هوشمندی با سیستم عامل اندروید را روانه بازار کرد ادامه داشت. اچ تی سی تنها تولید کننده اولین گوشی هوشمند اندروید نبود بلکه تولید کننده محبوب‌ترین سیستم عامل که مردم عاشق آن هستند و از کار کردن با آن لذت می‌برند نیز بود.

برند HTC

اچ تی سی مجیک و اچ تی سی هیرو؛ برند اچ تی سی را رو سفید کردند

سال ۲۰۰۹ بود که دومین گوشی اندروید برند اچ تی سی با نام اچ تی سی مجیک روانه بازار شد. اچ تی سی در طراحی این محصول خود صفحه کلید فیزیکی را برداشت و یکسری جزئیات دیگر را با حفظ اصل سادگی این دستگاه به آن اضافه کرد. البته این تمام ماجرا نبود چراکه HTC در پایان همان سال ۲۰۰۹، گوشی جدید دیگری به نام اچ تی سی هیرو را روانه بازار کرد. طراحی این گوشی به اندازه‌ای جدید و خلاقانه به نظر می‌رسید که موجب شد نام برند HTC برای بار دیگر بر سر زبان‌ها بیافتد.

اولین تلفن‌های هوشمند اچ تی سی با برند نکسوس

سال ۲۰۱۰ نیز یکی دیگر از سال‌های بسیار موفق اچ تی سی در تاریخ این برند است چراکه برند اچ تی سی در این سال توانست اولین گوشی‌های هوشمند خود را با برند نکسوس به نام گوگل نکسوس طراحی و روانه بازار کند. این دستگاه نه تنها از طراحی ظاهری فوق‌العاده‌ای در آن زمان برخوردار بود بلکه از تفلون در بدنه آن استفاده شده بود و همین مسئله موجب شده بود تا هیچ گرد و خاک و اثر انگشتی بر روی بدنه این گوشی باقی نماند. کمی پس از گذشت ارائه این دستگاه، اچ تی سی مدل‌های مختلفی از گوشی‌های اچ تی سی دیزایر را روانه بازار کرد. این گوشی به قدری فوق‌العاده بود که توانست جایگزین گوشی اچ تی سی هیرو شود.

گوشی‌های سنسیشن و سری وان پر جایزه‌ترین گوشی‌ها

زمانی که گوشی‌های دیزایر اس و ایوو ۳D حرف تازه‌ای برای گفتن نداشتند، گوشی‌های سنسیشن در اواسط سال ۲۰۱۱ روانه بازار شدند و دوباره همه کاربران و طرفداران اچ تی سی را سوپرایز کردند. این گوشی‌ها به دلیل برخوردار بودن از شاسی آلومینیومی، صفحه نمایش شیشه‌ای لبه‌دار و طراحی در سه رنگ با استقبال زیادی روبه‌رو شدند. برند اچ تی سی در سال ۲۰۱۳ یک تغییر کلی در روند طراحی گوشی‌های خود داد و گوشی‌های سری وان را با طراحی جدیدی روانه بازار کرد. طراحی این سری از گوشی‌های HTC نیز فوق‌العاده بود به گونه‌ای که همه مردم معتقد بودند، گوشی‌های سری وان اچ تی سی از بهترین گوشی‌های این برند از نظر طراحی هستند.

وضعیت الان برند اچ تی سی

در حال حاضر برند HTC یکی از بزرگترین شرکت‌ها در زمینه تکنولوژی است که از ۱۴ هزار کارمند در سراسر جهان برخوردار می‌باشد. البته این برند در سال‌های اخیر نتوانسته است تمامی موفقیت‌هایی که در سال‌های قبل تجربه کرده است را دوباره تجربه کند. از طرفی شرکت‌های رقیب اچ تی سی مانند شرکت اپل و سامسونگ بازار را در دستان خود گرفته‌اند از این‌رو اگر برند اچ تی سی بخواهد باز هم مانند گذشته بدرخشد باید به شرکتی قدرتر از شرکت‌های اپل و سامسونگ تبدیل شود. نمایندگی اچ تی سی در سراسر کشور ما در حال فعالیت و ارائه خدمات فروش و تعمیرات انواع موبایل‌های HTC می‌باشد. با این وجود طرفداران و کاربران موبایل‌های اچ تی سی تمامی خدمات فروش و تعمیرات این دستگاه را از نمایندگی موبایل اچ تی سی دریافت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=15595

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.