• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
24

سیر تا پیاز آیفون ۱۱ پرو مکس اپل؛ جدیدترین شاهکار اپل

  • کد خبر : 15742
  • 04 مارس 2020 - 17:36

اپل براساس عادت همیشگی خود، آیفون‌های جدید خود را در سه نسخه معرفی کرده است که دو نسخه از آن‌ها آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس می‌باشند که جانشین‌های فوق‌العاده‌ای برای آیفون‌های ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس هستند. آیفون‌های جدید اپل بهبودهایی را به خود دیده‌اند که توانسته‌اند لقب بهترین آیفون‌هایی که اپل تاکنون تولید کرده است را به خود اختصاص دهند. در این مطلب قرار است که درمورد آیفون ۱۱ پرو مکس اپل صحبت کنیم که تفاوت چندانی با برادر کوچکتر خود یعنی آیفون ۱۱ پرو اپل ندارد. پیشنهاد می‌کنیم شما هم در ادامه این مطلب با نمایندگی تعمیر موبایل اپل همراه باشید تا بیشتر با جدیدترین شاهکار اپل آشنا شوید.

طراحی آیفون ۱۱ پرو مکس اپل؛ نشان‌دهنده تبحر اپل در طراحی

طراحی آیفون ۱۱ پرو مکس اپل در هر زاویه‌ای که به این دستگاه نگاه کنید متفاوت است. برای مثال اگر از قاب پشت به گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس نگاهی بیاندازید، می‌توانید طراحی جدید را با پوست و گوشت خود احساس کنید. ولی زمانی که از جلو به این گوشی نگاه کنید، نمی‌توانید تغییری در این گوشی با نسل قبلی‌اش مشاهده کنید به گونه‌ای که همان صفحه نمایش بزرگ ۶٫۵ اینچی که حدود ۸۴ درصد از قاب جلو را در بر گرفته است، سر جای خود باقی مانده است.

علاوه‌بر این ناچ هم جزئی از بخش بالایی صفحه نمایش است که هیچ تغییری در اندازه آن دیده نمی‌شود. البته وزن آیفون ۱۱ پرو مکس نسبت به نسل قبلی‌اش دستخوش تغییراتی شده است به گونه‌ای که ۲۰ گرم به وزن آن اضافه شده است. با این وجود می‌توان iPhone 11 Pro Max را با وزن ۲۲۶ گرم، سنگین‌ترین پرچم‌دار حال حاضر بازار دانست.

همانطور که اشاره کردیم قاب پشتی این گوشی اوج تحول در طراحی را به تصویر می‌کشد به گونه‌ای که در قاب پشتی این دستگاه از شیشه‌ای کاملا مات استفاده شده است. به لطف این شیشه مات جای هیچ اثر انگشت و کثیفی در قاب پشتی مشخص نخواهد بود. اولین چیزی که در قاب پشتی آیفون ۱۱ پرو مکس توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کنند، لنزهای دوربین اصلی هستند. علاوه‌بر این نام اپل از قاب پشتی این گوشی حذف شده است و به جای آن سیب گاز زده خودنمایی می‌کند. درضمن جدیدترین شاهکار اپل از لایسنس ضد آب بودن برخوردار می‌باشد بنابراین می‌تواند در عمق ۴ متری به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

آیفون 11 پرو مکس اپل

سوپر رتینا؛ نام جدید صفحه نمایش آیفون‌های جدید اپل

صفحه نمایش آیفون‌های جدید اپل همه از نوع سوپر رتینا XDR هستند که قادرند نور ۸۰۰ نیتی را از خود ساطع کنند علاوه‌بر این در مواقع ضروری از توانایی تابش نوری برابر یا ۱۲۰۰ نیت نیز برخوردارند که باورنکردنی است. رزولوشن در نظر گرفته شده برای صفحه نمایش آیفون ۱۱ پرو مکس اپل برابر با فول اچ دی یعنی ۱۲۴۲ پیکسل در ۲۶۸۸ پیکسل می‌باشد که از تراکم پیکسلی برابر با ۴۵۸ پیکسل برخوردار می‌باشد. شاید درک این آمار و ارقام برایتان سخت باشد از این‌رو تنها کافیست بدانید که صفحه نمایش آیفون جدید اپل از نور و عمق رنگ فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

سخت‌افزاری قدرتمند پاسخگوی تمامی نیازهای کاربران

اپل از آخرین چیپست خود که A13 Bionic نام دارد در آیفون ۱۱ پرو مکس استفاده کرده است. این چیپست ضامن قدرت سخت‌افزاری این گوشی است چراکه از ۸٫۵ میلیارد ترانزیستور تشکیل شده است. البته پردازنده گرافیکی این گوشی، همان پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای است که میهمان نسل قبلی آیفون ۱۱ پرو مکس اپل بود با این تفاوت که سرعت آن ۲۰ درصد بهبود پیدا کرده است و ۴۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

از ۴ گیگابایت حافظه رم نیز بر روی این دیوایس استفاده شده است که هنگام بسته بودن تمامی برنامه‌ها ۱٫۲۰ گیگابایت آن آزاد است و با باز شدن ۱۵ برنامه میزان حافظه رم آزاد به ۴۵۰ مگابایت کاهش پیدا می‌کند. گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس در نسخه‌های ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه شده است. میزان حافظه‌ای که کاربران در این گوشی آیفون به آن دسترسی دارند، نسبت به گوشی‌های اندرویدی فوق‌العاده است.

اوج قدرت و کیفیت صدا در آیفون ۱۱ پرو مکس اپل

از دو اسپیکر در طراحی و ساخت آیفون ۱۱ پرو مکس اپل استفاده شده است که یکی از آن‌ها در پایین این گوشی و دیگری داخل خروجی صدای مخاطب قرار گرفته است. می‌توان گفت که این گوشی اپل از نظر اسپیکر بهترین گوشی در حال حاضر بازار است چراکه می‌توان اوج قدرت و کیفیت صدا را به خوبی در آن احساس کرد. علاوه‌بر این کمتر گوشی را می‌توانید، پیدا کنید که بخش اسپیکر دوم تا این حد خوب عمل کند.

apple iPhone 11 Pro Max

بهترین و امن‌ترین سیستم تشخیص چهره در دستان آیفون ۱۱ پرو مکس

از آن جایی که اپل از دو نسل قبل سنسور اثر انگشت را در گوشی‌های خود حذف کرده است، کاملا بدیهی است که در آیفون ۱۱ پرو مکس نیز خبری از این قابلیت امنیتی نباشد. البته اپل به جای استفاده از سنسور اثر انگشت در این محصول خود از بهترین و امن‌ترین سیستم تشخیص چهره استفاده کرده است که در زمان خیلی کوتاهی قادر به شناسایی چهره کاربر و باز کردن قفل گوشی است.

از همه مهم‌تر اینکه هم می‌تواند در نور زیاد و هم در نور کم چهره کاربر را شناسایی کرده و قفل گوشی را باز کند. البته یک مشکلی در این بخش وجود دارد و آن این است که اگر گوشی را به صورت افقی در دست بگیرید، سیستم تشخیص چهره آیفون ۱۱ پرو مکس عمل نخواهد کرد و قادر نخواهد بود که چهره شما را شناسایی کند.

دوربین اصلی با سه لنز جادوی دیگری در آیفون ۱۱ پرو مکس

اپل بالاخره موفق شد تا لنز سوم را به دوربین اصلی در محصول جدیدش اضافه کند تا موجب حیرت کاربران شود. هر سه لنزی که برای دوربین اصلی آیفون ۱۱ پرو مکس اپل مورد استفاده قرار گرفته است، ۱۲ مگاپیکسل می‌باشد. لنز اصلی دوربین این گوشی که از پیکسل‌های ۱٫۴ میکرومتری برخوردار است به ۱٫۸ / f مجهز شده است و علاوه‌بر این از فوکوس خودکار دوتایی پیکسل‌ها نیز برخوردار می‌باشد.

لنز دوم این دوربین یک لنز تلفوتو به حساب می‌آید که امکان زوم ۲ برابر اپتیکال را برای این گوشی فراهم می‌کند علاوه‌بر این، این لنز نسبت به گذشته نور بیشتری دریافت می‌کند و به ۲٫۰ / f مجهز شده است. لنز سوم هم یک لنز اولترا واید به شمار می‌رود که می‌تواند تا ۱۲۰ درجه را پوشش دهد. حالا وقتش رسیده است که به سراغ دوربین‌ سلفی آیفون ۱۱ پرو مکس اپل برویم که نسبت به نسل قبلی این گوشی بهبود پیدا کرده‌ است. لنز اصلی این دوربین سلفی به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی که از ۲٫۲ / f برخوردار است، مجهز شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=15742

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.