• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

افزایش ۲ میلیونی حقوق معلمان در سال جدید

  • کد خبر : 15749
  • 05 مارس 2020 - 8:39

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به احتساب اعمال رتبه بندی و افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از افزایش ۲ میلیونی حقوق معلمان خبر دارد.

افزایش ۲ میلیونی حقوق معلمان

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره افزایش ۵۰ درصدی حقوق فرهنگیان اظهار کرد: براساس بخشنامه هیئت دولت برخی از کارمندان مشمول قانون خدمات کشوری از افزایش حقوقی بهره‌مند نشدند باید از آن استفاده کنند و با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش هم مشمول قانون خدمات مدیریت کشوری است و از این افزایش استفاده نکرده بود براساس بخشنامه وارد عمل شدیم.

افزایش ۲ میلیونی حقوق معلمان

او ادامه داد: در آیین نامه رتبه بندی سه آیتم حق شغل، شاغل و فوق‌العاده شغل از فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری لحاظ می‌شد، اما در افزایش اخیر تمام بخش‌های فصل دهم لحاظ شد و ما به التفاوت آیتم‌های قبلی هم اعمال می‌شود و افزایش ۵۰ درصدی داریم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: علاوه بر امتیازات رتبه بندی یک میلیون تومان به احکام اضافه می‌شود و این موضوع تثبیت خوبی در حقوق فرهنگیان ایجاد می‌کند و دریافتی‌ها بهتر می‌شود تا بهبود معیشت فرهنگیان کمک کند.

الهیار ترکمن با احتساب رتبه بندی و افزایش ۵۰ درصدی تاکید کرد: بین ۱/۵ تا ۲ میلیون تومان افزایش حقوق برای معلمان خواهیم داشت که رتبه بندی فرهنگیان از اول مهر ماه و احکام افزایش ۵۰ درصدی از اول اسفند ماه در احکام آمده است.

او درباره وضعیت پرداخت معلمان حق التدریس گفت: ۸/۵ ماه از حق التدریس شاغل غیر موظف پرداخت نشده است که ۲/۵ ماه از ابتدای سال ۹۸ است و اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی برای پرداخت آن در نظر گرفته شده است و تا خزانه برای تامین اعتبار پیش رفتیم و به محض انجام سوم نهایتا یک روز بعد به حساب معلمان واریز می‌شود؛ پرداخت حق التدریس ۶ ماهی هم که از سال تحصیلی جاری باقی مانده هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بار مالی برآورد می‌شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=15749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.