• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

حمایت خانه ملت از سپاه در برابر اقدامات خصمانه آمریکا

  • کد خبر : 1622
  • 16 آوریل 2019 - 12:50

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح مجلس برای حمایت از سپاه پاسداران در برابر اقدامات خصمانه آمریکا را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی با ۲۰۴ رای موافق، ۲ رای مخالف و بدون رای ممتنع از ۲۰۷ نماینده حاضر با کلیات طرح دو فوریتی اقدام متقابل در برابر اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا موافقت کردند.

حمایت خانه ملت از سپاه در برابر اقدامات خصمانه آمریکا

حمایت خانه ملت از سپاه پاسداران

نماینده صومعه‌سرا در مجلس طی اخطاری گفت: این طرح ناقص است و منافع قانون اساسی را تامین نمی‌کند، علی لاریجانی در پاسخ وی گفت:اگر پیشنهادی دارید مطرح کنید.

نماینده یزد در مجلس پیشنهاد کرد تا تولید موشک‌های با برد ۲ هزار کیلومتر افزایش پیدا کند و ایران از  برجام خارج شود.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس در مخالفت با این طرح اظهار داشت:مخالفت بنده با این طرح به دلیل ضعف آن است.اگر دولت برخی اقدامات مقابله‌ای  را در برابر آمریکا انجام می‌داد امروز ترامپ دیوانه اقدامات این‌چنینی را علیه ایران انجام نمی‌داد.

عباس پوربافرانی به عنوان موافق این طرح گفت: طرح پیش‌رو برای اقدام مقابله‌ای و برای دفاع از منافع ملی و امنیت کشور تدوین شده است،این طرح برابری می‌کند با ۳۰۰ طرحی که آمریکا برای مقابله با ایران تدوین کرده‌ است.این طرح می تواند مقدمه‌ای باشد برای اقدامات بعدی کشورمان برای مقابله با آمریکا.

هادی قوامی نماینده اسفراین در مجلس در موافقت با کلیات این طرح، اظهار داشت:این طرح در اقدام اخیر آمریکا تدوین شده، سپاه نهادی است که  پاسدار ارزش‌های  انقلاب است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس اضافه کرد: در این طرح نیروهای نظامی آمریکا تروریست شناخته می‌شوند و کمک نظامی، اطلاعاتی و مالی و فنی و تدارکاتی به آنها در زمره همکاری با  اقدام تروریستی شمرده می‌شود.

احمد امیرابادی فراهانی نماینده قم در مجلس در موافقت با این طرح، گفت:برخی از همکاران انتقاد داشتند چرا کل ارتش آمریکا در این طرح به عنوان تروریست اعلام نشده است،  آنچه در این طرح برای تروریستی خواندن سنتکام آمده به این دلیل است که  فرمانده سنتکام با رای مجلس سنا منصوب می‌شود که این خود اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد ما در این طرح نخواستیم شعار بدهیم و موضوعات عملی را گنجانده‌ایم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.