• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
16

آبشار یخی هملون

  • کد خبر : 16521
  • 17 مارس 2020 - 12:21

اگر ساکن پایتخت بوده باشید، به خوبی میدانید که پیدا کردن محلی برای تفریح و کسب آرامش در طبیعت در نزدیکی تهران کمی دشوار است. به خصوص اگر تمایل داشته باشید به مکان های بکر و خلوت سفر کنید. ما امروز میخواهیم یکی از زیباترین آبشارهای یخی کشورمان یعنی آبشار یخی هملون را به شما معرفی کنیم که اتفاقا در نزدیکی تهران قرار دارد و میتواند بهترین انتخاب برای یک سفر کوتاه در یک جمعه باشد.

این آبشار خیره کننده در مسیر میگون به شمشک در شمال شرقی تهران قرار دارد و به محلی پر طرفدار برای گشت و گذار و عکاسی و انجام ورزش های یخ نوردی تبدیل شده است. رسیدن به این آبشار وقت زیادی از شما نمیگیرد و تنها با پیمودن مسیری حدودا ۴۰ کیلومتری میتوانید در محوطه ی این آبشار قدم بزنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در کنار هم از این آبشار جذاب دیدن کنیم. شما عزیزان میتوانید نکات لازم برای سفر به این منطقه را در همین مقاله مطالعه کنید تا یک سفر کوتاه خاطره انگیز برای خود و دوستان و خانواده تان رقم بزنید.

آبشار یخی هملون

چطور به آبشار یخی هملون برسم ؟

برای رفتن به آبشار یخی هملون پیش از هر چیز باید خود را به اتوبان شهید بابایی در تهران برسانید. سپس از جاده ی لشگرک به فشم و از آن جا به میگون بروید. به میدان فشم که برسید برای رفتن به میگون تنها ۱۰ دقیقه زمان لازم دارید. پس از آن لازم است جاده ی میگون به سمت شمشک را در پیش بگیرید.با قرار گیری در این جاده و راندن تنها ۵ کیلومتر به آبشار هملون خواهید رسید.

فراموش نکنید که در فصل زمستان این جاده پربرف است و حتما زنجیر چرخ همراه خود داشته باشید. چنانچه ماشین شخصی برای رفتن به این آبشار همراه نداشته باشید میتوانید از اتوبوس های خطی شمشک نیز استفاده کنید. این اتوبوس ها هر روزه ساعت ۷ صبح از فلکه ی چهارم تهرانپارس حرکت میکنند و ساعت برگشت آن ها به تهران هم ۱۵:۳۰ خواهد بود.

زیبایی های آبشار یخی هملون

با نزدیک شدن به این منطقه میتوانید غارها و سوراخ های زیادی را در دامنه مشاهده کنید که منظره ای بسیار زیبا را به وجود آورده اند. محلی ها به این منطقه ، همه جا لانه یا همه لانه میگویند. همه ی زیبایی های این مکان به این مورد خلاصه نمیشود، شما میتوانید پس از یک ساعت و نیم پیاده روی خود را به دره ی هملون برسانید. پیمایش این دره به دلیل شیب ملایمی که دارد، در صورتی که برفی و یخی نباشد، آسان است.

با یک ساعت دیگر پیاده روی لذت قدم زدن در باغ های با صفای آلبالو هم میتوانید تجربه کنید. علاوه براین ها، دو غار تماشایی هم به همین نام در این منطقه وجود دارد که یکی بزرگ و دیگری کوچک است. در ابتدا شما اول وارد غار هملون کوچک می شوید و بعد از حدود ۵۰ متر به هملون بزرگ می‌رسید.

آبشار هملون

نکات مهم برای سفر به آبشار یخی هملون

اگر تجهیزات فنی به همراه ندارید و یا قصد یخ نوردی نداشته باشید، بهترین زمان برای سفر به این آبشار دل انگیز میتواند تابستان باشد. هوای خنک این منطقه شما را برای مدتی از گرمای طاقت فرسای تابستان دور میکند. البته فصل زمستان هم این آبشار بسیار جذاب و زیباست و به شرط رعایت اصول دیدن آن میتواند تبدیل به خاطره و تجربه ای دلچسب شود.

طبیعت گردان و گردشگرانی که به یخ نوردی علاقه دارند و با اصول این ورزش آشنایی ندارند، میتوانند در آموزشگاه یخ نوردی که در همین منطقه قرار دارد کمک بگیرند و اطلاعات و آمادگی های لازم برای تجربه ی این ورزش جذاب را زیر نظر مربیان مجرب به دست آورند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=16521

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.