• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

تنگ مهر فارس

  • کد خبر : 16823
  • 23 مارس 2020 - 8:58

استان فارس مملو از جاذبه های توریستی ارزشمندی ست که پرداختن به آن ها زمان بسیار زیادی لازم دارد. این استان با سابقه ی درخشان تاریخی و طبیعی هر ساله شاهد ورود گردشگران و مسافران بسیاری از داخل و خارج کشور عزیزمان است. امروز قصد داریم یکی از بکرترین و دنج ترین جاذبه های این استان زیبا یعنی تنگ مهر فارس را  به شما معرفی کنیم و با ارائه ی نکات و ویژگی های مهم آن ، آگاهی های لازم به منظور سفر به این منطقه را در اختیار شما هم وطنان گرامی مان قرار دهیم.

ویژگی های تنگ مهر فارس

مکان مورد نظر ما تنگ مهر نام دارد. تنگ مُهر که یکی از جاذبه های بکر منطقه گرمسیر جنوب فارس و نیز نام روستایی در این منطقه است. این مکان زیبا با درخشش خیره کننده ی خود در بین کوه ها به یکی از مناطق شگفت انگیز برای گردشگران و عکاسان بدل شده است. این برکه ی زیبا که در نتیجه ی ایجاد سد در گرمای این استان به محلی مناسب برای شنا و آبتنی معروف است، از سال ها قبل زیستگاه پرندگان مهاجر نیز شده است. در اطراف این تنگه ، چشمه های طبیعی و باغ های سرسبز بسیاری قرار دارد که به زیبایی این منطقه افزوده است. بومیان این روستا ویلاهای بسیار زیبایی در این منطقه ساخته اند و فضای مناسبی را برای اسکان گردشگران به وجود آورده اند.

تنگ مهر فارس

زیبایی های تنگ مهر فارس

تنگ مهر در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است که این امر در به وجود آوردن آثار طبیعی ارزشمندی نقش آفرین بوده است. از مهم ترین و جالب توجه ترین این موارد میتوان به درختان خرما، بنه کوهی، بادام ‌کوهی، انار، لیموترش، سیب ‌درختی، انجیر و انگور اشاره کرد که با وجود دمای بسیار بالای تابستان، همچنان از مناطق جذاب و پر طرفدار در جنوب استان فارس محسوب میشود. این خطه به دلیل آب و هوای خشک خود ، پذیرای نخلستان ها باغ های مرکبات بسیاری بوده و هست. درختان سدر و کهور، اکالیپتوس و بنه و بادام کوهی و گیاهان دارویی چون بابونه و خارشتر به پوشش گیاهی این منطقه تنوع بسیاری بخشیده است و برکت فراوانی را برای روستاییان این منطقه به همراه داشته است. طبیعت زیبای تنگ مهر فارس از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است.

موقعیت مکانی تنگ مهر فارس

تنگ مهر فارس که امروزه به لطف ساکنین و بومیان این بخش به یک دهکده ی تفریحی و گردشگری تبدیل شده است، در بخش مرکزی و  پنج کیلومتری شهر مُهر واقع‌ شده است. این منطقه از آب لوله کشی، برق و جاده ی مناسب جهت دسترسی آسان برخوردار است. بهترین زمان برای بازدید از این مکان فصل بهار میباشد. با سفر به این منطقه علاوه بر دریاچه و طبیعت زیبای آن میتوانید از دیدن آسیاب های قدیمی نیز لذت ببرید.

موقعیت تنگ مهر فارس
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=16823

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.