• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

سفر به نقاط گرمسیر تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد

  • کد خبر : 16829
  • 23 مارس 2020 - 9:19

رییس شبکه بیماری های ویروسی ایران اظهار داشت: سفر به نقاط گرمسیر به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تصوری اشتباه است و هیچ یک از منابع علمی آن را تایید نکرده اند.

سفر به نقاط گرمسیر

 دکتر سید محمد جزایری روز دوشنبه با اشاره به اینکه خطر ابتلا به کرونا در مناطق گرم هم وجود دارد، بیان داشت: اینکه مردم فکر کنند در هوای گرم انتقال بیماری انجام نمی گیرد، تصوری کاملا اشتباه است.

وی ادامه داد: ضریب انتقال بیماری در مورد ویروس کرونا حدود ۲.۵ است یعنی یک فرد آلوده حدود ۲ تا سه نفر را مبتلا می کند. درجه حرارت محیط ممکن است مقداری این عدد را کاهش دهد ولی به صفر نمی رساند.

سفر به نقاط گرمسیر برای پیشگیری از کرونا

جزایری در پاسخ به این سوال که آیا ویروس کرونا نسبت به گرما حساسیت دارد، افزود: مدت ماندگاری ویروس بر سطوح گرم، کاهش پیدا می کند. با این حال اگر فرد بیمار در منطقه گرم کشور در بین جمعیت عطسه و سرفه کند، حتما بیماری به سایرین انتقال پیدا می کند و افراد مبتلا به کرونا می شوند.

وی با تاکید بر اینکه گرما در پیشگیری از سرایت بیماری نقشی ندارد، گفت: یکی از مهمترین راه های انتشار بیماری پخش قطرات تنفسی فرد آلوده است. تنها مساله ای که هست این است که قطرات تنفسی فرد بیمار در هوای گرم، ماندگاری کمتری دارد و این موضوع ار نظر تئوریک اثبات شده است.

رطوبت کرونا را ماندگارتر می کند؟

رییس شبکه بیماری های ویروسی ایران ادامه داد: رطوبت کم در هوای محیط، کرونا را مستعد ماندگاری بیشتر می کند و سبب ابقای بیشتر ویروس می شود. جزایری اظهار داشت: ویروس کرونا در هوای سرد و رطوبت پایین ماندگاری بیشتری دارد و اگر رطوبت بیشتری در محیط وجود داشته باشد، ماندگاری ویروس کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=16829

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.