• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

آیا ایران از تعویق یکساله المپیک توکیو سود می کند؟

  • کد خبر : 16954
  • 24 مارس 2020 - 16:13

تعویق یکساله المپیک توکیو می تواند فرصت مناسبی برای اوج گرفتن ستاره های مصدوم ورزش ایران باشد. آنطور که پیداست تقریبا همه اهالی ورزش در جهان بر روی تعویق المپیک توکیو به توافق رسیدند و منتظر اعلام رسمی این موضوع از سوی کمیته بین المللی المپیک هستند.

تعویق یکساله المپیک توکیو

 از ایران هم رییس کمیته ملی المپیک در نامه ای به توماس باخ چنین اتفاقی را خواستار شده و هم در نظرخواهی فدراسیون جهانی دوومیدانی، احسان حدادی و حسن تفتیان، ۲ ورزشکار المپیکی ایران بر تعویق مسابقات المپیک تاکید کردند.

با توجه به اینکه همه برنامه ریزی ها برای برگزاری المپییک ۲۰۲۰ در مردادماه سال ۹۹ انجام شده بود، قطعا تعویق احتمالا یک ساله این مسابقات می تواند به سود یا ضرر برخی از ورزشکاران شود.

از تعویق یکساله المپیک توکیو ضرر هم می کنیم؟

درباره اینکه از نظر فنی ورزش ایران از تعویق المپیک ضرر می کند یا خیر، به صورت قطعی نمی توان نظر داد. در این بخش می توانیم به مسن شدن برخی از ستاره های ایرانی اشاره کنیم، اما شاید آن ها بعد از یک سال هم بتوانند با همان آمادگی در المپیک شرکت کنند. البته ممکن است در یک سالی که المپیک به تعویق می افتد، برخی اتفاقات غیرمترقبه مثل مصدومیت برخی از ورزشکاران هم رخ دهد که قابل پیش بینی نیست.

حسن یزدانی در المپیک

حسن یزدانی، تک ستاره ورزش ایران که یکی از طلایی ها در ریو هم بود، بعد از مصدومیت از ناحیه زانو و عمل جراحی هنوز تمرینات خود را به صورت جدی آغاز نکرده. با اینکه پزشکان از رسیدن او به المپیک خبر می دهند، اما نگرانی اینجاست که او تا مردادماه به آمادگی صددرصدی نرسد و طلای المپیک از دست نابغه کشتی ایران سُر بخورد.

احسان حدادی در المپیک

احسان حدادی که چند ماه قبل ۳۵ سالگی خود را جشن گرفت، در سال ۹۸ به رکوردهای خوبی رسیده بود و با برگزاری اردوهای متوالی سعی داشت در المپیک ۲۰۲۰ مدال خود در المپیک ۲۰۱۲ لندن را تکرار کند. با عقب افتادن یک ساله المپیک حدادی باید برنامه ریزی دقیقی برای حفظ آمادگی خود داشته باشد؛ اگرچه او همواره می گوید در المپیک ۲۰۲۴ هم می خواهد شرکت کند.

علیرضا کریمی در المپیک

علیرضا کریمی دیگر کشتی گیر آزادکار ایران است که به خاطر مصدومیت شدید تمریناتش را جدی دنبال نمی کند. او که برای المپیک به وزن ۹۷ کیلوگرم کوچ کرده، می دانست اگر جراحی کند، شانس المپیکی شدن را از دست می دهد، اما اگر المپیک به تعویق بیفتد، شاید همین امروز تصمیم به جراحی زانوی خود بگیرد و با به دست آوردن سلامتی اش به المپیک در سال ۲۰۲۱ فکر کند.

چقدر از تعویق المپیک سود می بریم؟

با اینکه این روزها بحث تعویق ۶ ماهه یا یک ساله المپیک مطرح شده، اما بعید است المپیک توکیو در زمستان برگزار شود و به همین دلیل احتمال برگزاری آن در تابستان سال ۲۰۲۱ بسیار زیاد است.

با نگاهی به وضعیت ستاره های ورزش ایران و مصدومیت تعدادی از آن ها به این نکته پی می بریم که تعویق یک ساله المپیک از نظر فنی چندان اتفاق بدی هم برای ورزش ایران محسوب نمی شود. شما چهره هایی همچون حسن یزدانی، علیرضا کریمی، حمیده عباسعلی و سهراب مرادی را در نظر بگیرید که روزهای پس از مصدومیت شدید خود را پشت سر می گذارند و شاید تا المپیک هم به آمادگی صددرصدی نرسند.

حمیده عباسعلی در المپیک

حمیده عباسعلی، نخستین کاراته کای زن ایرانی که سهمیه المپیک را کسب کرد هم در ثانیه های پایانی مبارزه اش در فینال مسابقات اتریش با مصدومیت سختی مواجه شد و بعد از المپیکی شدن نتوانست جشن بگیرد. این ملی پوش کاراته بلافاصله در آلمان جراحی شد و فعلا مشغول فیزیوتراپی است. با اینکه پزشکان از رسیدن او به المپیک خبر دادند، بدون شک تعویق یک ساله المپیک می تواند دختر کاراته کای ایرانی را به روزهای اوج خود نزدیک کند و او را در قامت مدعی کسب طلای توکیو نشان دهد.

 

منبع ورزش ۳

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=16954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.