• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

سردار «حسین سلامی» هشتمین فرمانده کل سپاه

  • کد خبر : 1723
  • 22 آوریل 2019 - 4:57

فرمانده معظم کل قوا شب گذشته طی حکمی سردار حسین سلامی را ، ضمن ارتقا از درجه سرتیپی به سرلشکری، به عنوان هشتمین فرمانده کل سپاه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز انتخاب شد.

«جواد منصوری»، «عباس دوزدوزانی»، «عباس آقازمانی (ابوشریف)»، «مرتضی رضایی»، «محسن رضایی»، «سید یحیی صفوی» و «محمدعلی جعفری»، پیش از سردار سلامی، مسئولیت فرماندهی سپاه را بر عهده داشتند.

سردار حسین سلامی هشتمین فرمانده کل سپاه

سردار سرلشکر حسین سلامی در سال ۱۳۳۹ در شهرستان گلپایگان متولد و در سال ۱۳۵۷ و همزمان اوج‌گیری انقلاب مردم ایران، در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شد.  

وی در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به سپاه پیوست و هم در کردستان و هم در جبهه‌های جنوب در مسئولیت‌های رزمی مختلف در لشکر‌های ۲۵ کربلا، ۱۴ امام حسین‌(ع) و قرارگاه دریایی نوح حضور داشت.

سردار حسین سلامی پس از جنگ دوره دانشگاه فرماندهی و ستاد را گذراند. وی همچنین فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی از دانشگاه آزاد اسلامی است. سردار سلامی همزمان با تدریس در دانشگاه فرماندهی و ستاد سپاه، از دانشگاه علم و صنعت نیز فارغ‌التحصیل شد.  

«مسئولیت عملیات قرارگاه دریایی نوح در زمان دفاع مقدس»، «فرماندهی دانشکده دافوس سپاه از سال ۷۱ تا ۷۶»، «فرماندهی نیروی هوایی سپاه از سال ۸۴ تا ۸۸»، «عضویت هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی» و «جانشینی فرماندهی سپاه از سال ۸۸ تا ۹۸»، از جمله مسئولیت‌های سردار سلامی تا پیش از فرماندهی کل سپاه محسوب می‌شوند.
سردار حسین سلامی

متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی

نظر به ابراز ضرورت جابه‌جایی در فرماندهی سپاه از سوی سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری و با سپاس از یک دهه خدمت باارزش و پرحجم و ماندگار معزی‌الیه، با توجه به شایستگی‌ها و تجارب ارزنده جنابعالی در مدیریتهای کلان و مسئولیتهای گوناگون نهاد انقلابی و جهادی و مردمی سپاه، شما را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌کنم.

انتظار دارد ارتقاء توانمندیهای همه‌جانبه و آمادگی در همه بخشها و نیز تقویت گوهر درونی سپاه یعنی تقوا و بصیرت و همچنین گسترش مدیریتهای برخوردار از بنیه‌ی معنوی و توانایی‌های کارشناسی و اعتلاء فرهنگی که در مدیریت سردار جعفری بدان پرداخته شده است، با ابتکارات جنابعالی افزایش یابد و سپاه در حرکت خود به‌سوی تکامل گامهای بلند بردارد.

توفیقات شما و همکارانتان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای

۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.