• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان | میانگین حقوق بازنشستگان ۴ میلیونی شد

  • کد خبر : 17549
  • 06 آوریل 2020 - 12:18

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به جزئیات نحوه افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری گفت: حداقل حقوق بازنشستگان این صندوق با سنوات کامل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

همسان سازی حقوق

 اکبر افتخاری با اشاره به پیگیری های بازنشستگان از جلسات و مذاکرات مربوط به همسان‌سازی حقوق‌ها در سازمان برنامه و بودجه، توضیحاتی را درباره جزئیات این موضوع مطرح کرد.

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان

وی در آخرین پست اینستاگرامی خود نوشت: ابتدا قرار بود، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تخصیص پیدا کند که با پی‌گیری‌های صندوق بازنشستگی کشوری، این رقم حدود دو برابر شد و به شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. همچنین بر اساس سازوکار توزیع ۱۰هزار میلیارد تومان منابع همسان‌سازی، حقوق بازنشستگان بیش از ۴میلیون تومان شد.

افتخاری با اشاره به اینکه رقمی که اکنون به عنوان میانگین افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شده است، شامل دو بخش افزایش حقوق و همسان‌سازی است، افزود: به این معنی که ابتدا حقوق کلیه بازنشستگان از گروه یک تا گروه بیست، ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و سپس، مبالغی نیز برای همسان‌سازی به آن افزوده می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام اینکه هم‌سان‌سازی به شکل پلکانی نزولی انجام می‌شود، ادامه داد: این به این معناست که کسانی که حقوق کمتری می‌گیرند، مبلغ بیشتری را برای همسان‌سازی دریافت می‌کنند و بالعکس، کسانی که حقوق بیشتری می‌گیرند، مبلغ کمتری را برای همسان‌سازی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همسان‌سازی در گروه‌های پایین‌تر به شکلی است که حداقل حقوق، برای افراد با سنوات کامل (۳۰سال) دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود، افزود: همان طور که قبلا اعلام شده، مجموع دو رقم «پانزده درصد افزایش حقوق» و «همسان‌سازی»، به طور میانگین حدود ۸۰۰ هزار تومان است که از فروردین‌ماه جاری اعمال خواهد شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=17549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.