• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12

روحانی در جلسته ستاد مقابله با کرونا؛ ماه رمضان در شرایط کرونا اجتماعات نخواهیم داشت

  • کد خبر : 17854
  • 12 آوریل 2020 - 11:15

حسن روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا درباه ماه رمضان در شرایط کرونا افزود: اگر شرایط کشور در ماه رمضان به همین صورت باشد که حالا داریم دیگر اجتماعاتی نخواهیم داشت و در این زمینه صداوسیما باید این خلاء را پر کند.

ماه رمضان در شرایط کرونا

رییس جمهور با بیان اینکه همه وسایل نقلیه عمومی باید در آغاز و پایان کار ضدعفونی‌ شوند، گفت: در شهرها هم باید راننده ها از دستکش و ماسک استفاده کنند و مسافران هم باید به اندازه صندلی‌ها سوار شوند نه بیشتر از آن و این کاری است که انجام خواهد شد، اما در تهران ما وسایل نقلیه عمومی کم داریم و از مردم می‌خواهیم که از ماشین شخصی و آژانس یا اسنپ استفاده کنند.

 زمان آغاز فعالیت کسب و کارهای پر ریسک

وی افزود: امتیازهایی برای کسب و کارهایی که در این زمینه فعال باشند در نظر گرفتیم تا مردم هم بدانند کدام کسب و کارها بیشتر برای سلامت جامعه تلاش کردند.

روحانی با بیان اینکه قرار است برای کسب و کارهای پر ریسک هم در دولت تصمیم گیری شود، اظهار کرد: با پروتکل‌ها این کار هم در زمان مناسب انجام خواهد شد. در مورد تهران هم از شنبه کسب و کارهای کم ریسک کار خود را آغاز خواهند کرد و پر ریسک ها هم بعد از مطالعه و برنامه‌ریزی کار خود را شروع می‌کنند.

ماه رمضان در شرایط کرونا

روحانی درباره ماه رمضان در شرایط کرونا افزود: اگر تغییری در این زمینه ایجاد شد البته اطلاع رسانی می‌شود اما وزارت بهداشت برای خود دستورالعمل هایی دارد که باید رعایت شود و اگر می گوید کسب و کارهایی آغاز نشوند یا اجتماعاتی نباشد این با توجه به پروتکل‌های بهداشتی است و امکاناتی که ما در زمینه پزشکی داریم و این امکانات هرچند خوب است، اما نامحدود نیست.

آمار فوتی های سالمندان در شرایط کرونا

رییس جمهور با اشاره به آمار فوت سالمندان در کشور در شرایط فعلی و مقایسه آن با سال گذشته گفت: در ماجرای کرونا ما ۳۵ درصد از سالمندان‌مان فوت کردند که بیشترشان بالای هشتاد سال داشته اند. جالب است که آمار فوتی های سالمندان در اسفند پارسال و امسال تقریباً یکسان بوده است.

روحانی ادامه داد: کل فوتی های ماه فروردین در میان سالمندان نیز ۵۲ نفر بوده در حالی که پارسال در همین ایام ۱۶۵ نفر از سالمندان در ماه فروردین فوت کرده بودند که کاهش این میزان، نشان افزایش مراقبت‌های مداوم است.

ادامه سخت گیری ها تا پایان بحران

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت اگر همه آمارها و ارقام نزولی نباشد همچنان نگرانی خواهد داشت، گفت: این اصل کار آنان است و کارشناسان بهداشتی حق دارند تا زمانی که به نقطه مطلوب نرسیدیم و آمارها همگی نزولی نشده است، نگران باشند و سخت گیری ها ادامه داشته باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه زمانی که ما هیچ الزام و اجبار و سخت‌گیری نداشتیم با زمانی که این کارها را انجام دادیم تفاوت عمیقی در رفتار مردم ندیدیم، گفت: در این زمینه آماری ارائه شد که نشان می داد در این دو بازه زمانی مردم رفتارهای مشابهی داشته اند و این نشان می‌دهد که آنچه که با زبان به مردم ما گفته میشود را رعایت می‌کنند و در این زمینه نیاز به بگیر و ببند نیست که این نشان از فرهنگ بالای مردم ما دارد و آمار ارائه شده در این زمینه واقعاً خوب و قابل توجه بود.

روحانی با تاکید بر اینکه همانطور که کادر درمانی کشور برای سلامت جامعه فداکاری کردند دیگران هم فداکاری هایی کردند، گفت: در بیمارستان البته مسئله جان هم مطرح است و جایگاه کادر درمانی محفوظ است اما در بانک‌ها، بیمه، نفت، برق، گاز و حتی رانندگان ما که کالاهای مورد نیاز را از بندرهای کشور در کشور پخش کردند هم فداکاری کردند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=17854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.