• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

حریرچی: روند ابتلا به کرونا در بیشتر استان‌ها سیر نزولی دارد

  • کد خبر : 17905
  • 13 آوریل 2020 - 9:24

معاون‌ کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر حاصل از آن در اصفهان به مدت حدود ۲۰ روز سیر نزولی قابل توجه نداشته است اما در بیشتر استان‌ها و در مجموع کشور روند نزولی دارد.

روند ابتلا به کرونا

معاون‌ کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با اینکه در ۶ استان روند ابتلا به کرونا سیر صعودی تدریجی داشته، در برخی استان‌ها از جمله اصفهان سیر صعودی یا نزولی چشمگیری نداشته و در یک خط صاف حرکت کرده است.

روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر در استان ها

 ایرج حریرچی شب گذشته در حاشیه بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: استان اصفهان اگر چه در کنترل بیماری به خوبی عمل کرده ولی در این مدت روند ابتلای بیماری در خط افقی ثابت حرکت کرده است.

معاون‌ کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با اینکه در ۶ استان روند ابتلا به کرونا سیر صعودی تدریجی داشته، در برخی استان‌ها از جمله اصفهان سیر صعودی یا نزولی چشمگیری نداشته و در یک خط صاف حرکت کرده است.

وی تاکید کرد: استان اصفهان اگر چه در کاهش بیماری موفق بوده ولی در ۲۰ روز گذشته روند نزولی مورد انتظار را نداشته است. حریرچی گفت: در بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیمات خوبی اتخاذ شد و امید است با اقدامات بیشتر شاهد روند نزولی بیشتری باشیم.

سه راهبرد اصلی در مدیریت کرونا

وی با اشاره به سه راهبرد اصلی وزارت بهداشت در مدیریت بیماری کرونا، ادامه داد: اولین راهبرد فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند حداکثری است. معاون‌ کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: این راهبرد به این معناست که مردم بدانند هنوز سیاست در خانه ماندن باید ادامه داشته باشد و خروج از منزل برای کارهای غیر ضروری مثل دید و بازدیدها، مسافرت، خریدهای غیر ضروری و امثال آن انجام نشود.

وی شناسایی بیماران بدون نشان را دومین راهبرد مقابله با بیماری کرونا برشمرد و گفت: ۸۰ درصد افراد آلوده، افراد کم علامت و بی‌علامتی هستند که می‌توانند با جابجایی این ویروس را در جامعه منتشر کنند و تلاش ما آن است که این افراد در مراحل اولیه شناسایی شوند.

حریرچی تصریح کرد: سومین راهبرد شناسایی و جداسازی افرادی است که با بیماران و افراد ناقل مرتبط بوده‌اند که این اقدام در استان زنجان به صورت آزمایشی انجام و به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی این افراد در خانواده، محل کار و تعاملات و جداسازی آنها و قرنطینه در منزل ضروری است زیرا اگر چنین افرادی مبتلا قطعی شوند می‌توانند ویروس را به دیگران سرایت دهند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=17905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.