• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
12

افزایش ۳۶ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه

  • کد خبر : 18064
  • 15 آوریل 2020 - 14:42

 مسئول دبیرخانه تالاب‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش تراز دریاچه ارومیه  اظهار کرد: تراز دریاچه ارومیه نسبت به ابتدای سال آبی مهرماه ۹۸، ۴۱ سانتی متر افزایش یافته است.

افزایش تراز دریاچه ارومیه

یدالله آذر هوا اظهار کرد: وسعت دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۷۱، سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع است که نسبت به مدت زمان سال گذشته، ۲۳۷.۴ کیلومتر مربع افزایش یافته است، همچنین حجم آب دریاچه ارومیه در تراز کنونی، یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، یک میلیارد و ۷۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

افزایش تراز سطح آب دریاچه ارومیه

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی ستاد احیا و اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، گفت: مطالعات پایه‌ای روی دریاچه ی ارومیه، نیاز آبی تالاب‌ها و رودخانه‌های حوضه آبریز، کانون‌های تولید گرد و غبار و اثر میانگذر دریاچه ارومیه انجام شده است؛ همچنین در این راستا سه ایستگاه سنجش آلاینده‌ها و گردوغبار در حاشیه دریاچه ارومیه مستقر شده که این ایستگاه‌ها در حاشیه‌ی دریاچه‌ی ارومیه در حوزه‌ی شهرستان شبستر، جزیره‌ی اسلامی و عجب شیر نصب شده و گردو غبار و آلاینده‌های ریزگردها را اندازه گیری می‌کنند.

مسئول دبیرخانه تالاب‌های اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان با اشاره به اجرای عملیات قرق و حفاظت فیزیکی در حاشیه‌ی دریاچه ارومیه، افزود: اجرای این پروژه نتایج مثبتی را در حوضه‌ی دریاچه ارومیه داشته است، طبق برآوردها، ۱۵ تا ۲۰ درصد حاشیه دریاچه از پوشش گیاهی پوشیده شده و این اقدام از بروز پدیده ریزگردها جلوگیری می‌کند. وی خاطرنشان کرد: اگر مسیل گشایی رودخانه‌ها در سطح قابل توجه انجام‌نمی‌شد، وقوع بارش‌های متعدد نیز در شرایط دریاچه ارومیه تاثیر آن‌چنانی نداشت‌.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=18064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.