• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

روحانی: وزارت بهداشت شرایط آغاز فعالیت کسب‌وکارها با ریسک متوسط را مشخص کند

  • کد خبر : 18163
  • 18 آوریل 2020 - 11:53

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز شنبه در جلسه با رؤسای کمیته‌های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وزارت بهداشت شرایط آغاز فعالیت کسب‌وکارها با ریسک متوسط را مشخص کند.

شرایط آغاز فعالیت کسب‌وکارها

رئیس‌جمهور گفت: کاهش روند گسترش بیماری کرونا در استان‌ها به‌خاطر همکاری مردم با طرح فاصله‌گذاری هوشمند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی صاحبان مشاغل است.

شرایط آغاز فعالیت کسب‌وکارها با ریسک متوسط

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شده وزارت بهداشت و درمان با همکاری کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط شروع به کار کسب‌وکارهای با ریسک متوسط را بررسی و آن را به ستاد ملی ارائه کنند.

با بیان اینکه ارزیابی‌های دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت بهداشت و درمان از اجرای یک‌هفته‌ای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در استان‌ها حکایت از همراهی و همکاری نسبتاً رضایت‌بخش مردم دارد، گفت: همکاری مردم با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند موجب کاهش روند گسترش بیماری در برخی‌ استان‌ها و ایجاد روند ثابت در دیگر استان‌ها شده است.

وی اظهار داشت: این وضعیت بر اساس برآورد  دستگاه‌ها و کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا حاصل همراهی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط صاحبان کسب‌وکارها و کسبه در هفته گذشته بوده و البته بر اساس آمار ذکرشده بخش قابل ملاحظه‌ای از مردم ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌شکل مطلوبی به شعار «در خانه بمانیم» متعهد بوده و جز برای امور ضروری از خانه خارج نشدند.

رئیس جمهور اظهار داشت: کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا باید با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که برای رسانه‌های کشور، فضای مجازی و صدا و سیما تعریف می‌کنند با اطلاع‌رسانی، آموزش و اقناع مردم نسبت به رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده برای کسب‌وکارهایی که فعالیت خود را شروع کرده‌اند، اقدام مؤثر داشته باشند.

روحانی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط باید در کنار آموزش و اقناع مردم نظارت و کنترل دقیقی نسبت به رعایت ضوابط و اصول بهداشتی داشته باشد.

زمان بازگشایی مراکز آموزشی در کشور

وی همچنین با اشاره به اینکه بازگشایی مراکز آموزشی طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی به شرایط و وضعیت کنترلی کرونا در هفته‌های آتی دارد، گفت: بنابراین وزارت بهداشت و درمان می‌بایست با همکاری کمیته آموزشی و کمیته امنیتی ــ اجتماعی با تطبیق معیارهای تعریف‌شده در این خصوص پیشنهاد خود را ارائه کند.

رئیس‌جمهور افزود: وزارت بهداشت و درمان همچنین مأموریت دارد بر اساس معیارهای تعریف‌شده و پذیرفته‌شده جهانی استان‌ها و شهرهای کشور را نسبت به شرایط شیوع بیماری در سه وضعیت مشخص تقسیم‌بندی کرده و در هفته‌های آتی پروتکل‌های مرتبط با آنها که با معیارهای مشخص تعریف شده‌اند را اجرا نمایند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=18163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.