• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

روحانی: مناطق کشور به سه دسته سفید، زرد و قرمز تقسیم می‌شوند

  • کد خبر : 18579
  • 26 آوریل 2020 - 11:05

رئیس‌جمهور  با اشاره به تقسیم‌بندی کرونایی در کشور گفت: امروز تصمیم جدیدی در مقابله با کرونا گرفتیم، پیشنهاد جدید این است که کشور تقسیمات کشوری جدید پیدا کند، نه بر مبنای شمال و  جنوب و  استان، تقسیماتی بر مبنای ابتلا و شیوع کرونا و مقرراتی که وزارت بهداشت به عنوان معیار قرار می‌دهد.

تقسیم‌بندی کرونایی در کشور

 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی گفت اگر در شهرستانی ورودی به بیمارستان برای یک هفته حذف شده و کسی به بیمارستان مراجعه نکرده و فوتی هم نداشتیم و بهبودیافتگان هم افزایش می‌یابد و اگر این وضعیت این به دو هفته برسد، وزارت بهداشت طبق معیارهای خود می‌گوید که اینجا سفید است و سایر مناطق زرد و قرمز است.

جزئیات آغاز تقسیم‌بندی کرونایی در کشور

رئیس جمهور گفت: در شرایطی که مردم برای سلامت خود نگرانی دارند، تلاش کنیم در ماه رمضان نگرانی برای سفره افطار وجود نداشته باشد. وی افزود: در این ماه رمضان با توجه به سختی‌ها و مشکلاتی که برای اقشار آسیب‌پذیر است، با توجه به پویش‌هایی از سوی مردم و هیئات و نیروهای مسلح به راه افتاده، همه کمک کنیم که سفره مردم بی‌افطار نماند و این مهم است در شرایطی که مردم برای سلامت خود نگرانی دارند، تلاش کنیم در ماه رمضان نگرانی برای سفره افطار وجود نداشته باشد.

روحانی ادامه داد: وزارت بهداشت طبق نقشه اعلام می‌کند که فلان شهرستان اوضاع سفید دارد و مردم مراعات را ادامه دهند، در زمانی که شرایط سفید بماند شرایط جدیدی مطرح می‌شود و در هفته‌های آینده می‌توان درباره اماکن مذهبی و برقراری نماز این مناطق سفید و مشاغل این مناطق تصمیم‌گیری کرد.

وی گفت: دلمان می‌خواست امروز مصوبه وسیع‌تری داشته باشیم چون این ماه مقدس و پربرکتی است و دل‌ها برای زیارت اماکن شریف مذهبی بیشتر می‌تپد؛ اگر فقط بازگشایی خود صحن اماکن مقدسه مطرح بود تصمیم‌گیری راحت‌تر بود ولی وقتی می‌گوییم صحن مکان مذهبی باز شود، سفر به آن شهر و دیار و سکونت در هتل‌ها نیز بیشتر می‌شود. هر وقت هر مکان و منطقه‌ای که سفید اعلام شد، بازگشایی اماکن مذهبی آن را اعلام خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=18579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.