• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

حریرچی: دو هفته بدون فوتی کرونا در ۱۲۷ شهرستان

  • کد خبر : 18616
  • 27 آوریل 2020 - 8:46

معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به دو هفته بدون فوتی کرونا در ۱۲۷ شهرستان گفت: وضعیت ۱۱۶ شهرستان کشور از نظر ابتلا به بیماری کرونا، سفید و ۱۳۴ شهرستان، زرد است. وی ادامه داد: ۱۲۷ شهرستان از جمله چابهار، کرج، بندرعباس و جلفا در دو هفته گذشته بدون فوت بیمار ناشی از کرونا بودند.

دو هفته بدون فوتی کرونا

ایرج حریرچی، یکشنبه شب با حضور در تحریریه بخش خبری شبکه یک سیما با بیان اینکه هر کدام از استان‌ها و شهرستان‌های کشور را از نظر میزان ابتلاء به بیماری کرونا، تقسیم بندی کردیم، افزود: به طور میانگین در طول دو هفته گذشته ۱۱۶ شهرستان از صفر تا یک بیمار بستری مبتلا به کرونا در هر روز و ۱۲۷ شهرستان دو بستری و ۷۴ شهرستان سه بستری در هر روز داشتند.

کدام شهرستان ها دو هفته بدون فوتی کرونا بودند؟

وی ادامه داد: ۱۲۷ شهرستان از جمله چابهار، کرج، بندرعباس و جلفا در دو هفته گذشته بدون فوت بیمار ناشی از کرونا بودند. حریرچی با اشاره به اینکه هر چهار روز یک بار در این آمار تجدید نظر می‌کنیم، افزود: در شهرستان‌هایی که وضع سفید دارند به تدریج، بازگشایی‌ها بیشتر می‌شود، اما اگر از این وضع خارج شوند تصمیمات جدیدی اتخاذ می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه بر روی باز شدن مساجد و مراسم مذهبی متمرکز هستیم، گفت: پیش از این، کسب و کارها، کارخانه‌ها، بوستان‌ها و فضای سبز و پاساژ‌ها را باز کردیم.

وی افزود: بازگشایی مراسم مذهبی فقط در شهرستان‌های سفید و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و با فاصله گذاری مناسب انجام می‌شود و فعلاً به هیچ وجه اجازه برگزاری مراسم عمومی چند صد نفره و چند هزار نفره را نمی‌دهیم تا زمانی که جلوتر برویم و اثرات بازگشایی‌ها را بسنجیم.

حریرچی تاکید کرد: در مورد سلامت مردم با کسی شوخی نداریم و تسامح نمی‌کنیم و بدون اغماض و قاطع برخورد می‌شود. وی اضافه کرد: وضع فعلی، نوعی مانور و تمرین عملیات جنگی مقابله با ویروس کرونا است، زیرا در فصل‌های پاییز و زمستان هم ممکن است با موارد جدید ابتلاء به این بیماری مواجه شویم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=18616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.