• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

حریرچی: عادی‌انگاری بیماری کرونا، مهم‌ترین خطری است که کشور را تهدید می‌کند

  • کد خبر : 18948
  • 05 می 2020 - 8:21

معاون کل وزارت بهداشت گفت: عادی‌انگاری بیماری کرونا مهم‌ترین خطری است که کشور را تهدید می‌کند. وی با بیان اینکه بازگشایی هوشمند در تهران از تاریخ ۳۰ فروردین آغاز شده است، تصریح کرد: طی ۱۵ روز گذشته روند ابتلای کرونا در کل کشور نزولی بوده است و پیش بینی می‌شود این روند نزولی طی یک تا دو ماه آینده ادامه پیدا کند.

روند نزولی کرونا در کل کشور

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهدشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ما آمار‌های ۵ الی ۱۴ روز اخیر مهم است و افزایش یا کاهش دو روز گذشته ملاک عمل ما محسوب نمی‌شود. در حال حاضر نسبت به روز‌های اوج ۷۵ درصد موارد بستری، ۷۰ درصد میران مرگ‌ومیر و ۴۵ درصد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کاهش داشته که این مسئله یک دستاورد عظیم است.

 ادامه روند نزولی کرونا در کل کشور

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۵ الی ۷۵ درصد از موارد جدید، با غربالگری افراد دارای علامت کم یا کسانی که تماس نزدیک با مبتلایان داشته‌اند شناسایی شده‌اند.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه بازگشایی هوشمند در تهران از تاریخ ۳۰ فروردین آغاز شده است، تصریح کرد: طی ۱۵ روز گذشته روند ابتلای بیماری در کل کشور نزولی بوده است و پیش بینی می‌شود این روند نزولی طی یک تا دو ماه آینده ادامه پیدا کند.

حریرچی گفت: در حال حاضر ما با افزایش قابل توجهی از بیماری کرونا در خوزستان و بندرعباس مواجه هستیم؛ به طوری که در یک بازار ماهی فروشی در بندر عباس، ۱۰۷ مورد جدید را شناسایی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: دستاورد‌های ما شکننده است و اگر مردم فاصله گذاری هوشمند و مسائل بهداشت فردی را رعایت نکنند ممکن است با طغیان بیماری مواجه شویم. عادی‌انگاری و بی‌احتیاطی بیماری کرونا مهم‌ترین خطری است که کشور را تهدید می‌کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=18948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.