• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
12

آمریکا پس از ۳۰ سال، ۴ ناو به قطب شمال اعزام کرد

  • کد خبر : 18981
  • 05 می 2020 - 11:50

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در میانه بحران جهانی شیوع کرونا، برای نخستین بار پس از گذشت سه دهه، خبر از اعزام ناوهای آمریکایی به آبهای قطب شمال که سواحل روسیه در امتداد آن قرار دارد داده است.

اعزام ناوهای آمریکایی به قطب شمال

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز سه شنبه با انتشار این خبر گزارش داد: سه رزم ناو آمریکایی روز ۱۵ اردیبهشت ماه به سوی آب‌های دریای «بارنتز» (Barents Sea) در قطب شمال(شمالگان) اعزام شدند، منطقه ای که از دهه هشتاد میلادی ناوهای آمریکایی هرگز دراین آب‌ها حضور نداشتند.

اعزام ناوهای آمریکایی به قطب شمال

شمالگان به نواحی پیرامون قطب شمال که بخش‌هایی از روسیه، آلاسکا، کانادا، گرینلند واقیانوس منجمد شمالی را در برمی‌گیرد، گفته می‌شود.بنابراین گزارش بخش اروپایی نیروی دریایی آمریکا دراین باره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف از انجام این عملیات اثبات آزادی دریانوردی و نشان دادن ائتلاف منسجم درمیان متحدان است.

نیروی دریایی آمریکایی رزمناوهای «یو. اس. اس دونالد کوک» ، «یو. اس. اس پورتر» و «یو. اس. اس روزولت» را به این آب‌ها اعزام کرد که دراین منطقه به ناو دریایی انگلیسی «اچ. ‌ام. س کنت» ملحق شد. دریای بارنتز بخشی از منطقه شمالگان بوده که در جنوب آن کشورهای نروژ و روسیه قرار دارند، بندر «مورمانسک» (Murmansk) روسیه محلی است که ناوگان شمالگان روسیه دراین آب‌ها مستقر است.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: نیروی دریایی آمریکا به منظور اجتناب از هرگونه و تنش و خطری، ۱۲ اردیبهشت ماه مسکو را از این اعزام مطلع ساخته بود. سی ان ان افزود: درحالی آمریکا ناوهای خود را به این منطقه اعزام می‌کند که مقامات این کشور از گسترش حضور نظامی روسیه در آب‌های منطقه شمالگان ابراز نگرانی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=18981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.