• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

جدیدترین آمار زلزله دماوند | دو کشته و ۲۳ مصدوم در زلزله شب گذشته

  • کد خبر : 19100
  • 08 می 2020 - 12:24

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اعلام اینکه تمام مصدومان زلزله ترخیص شده‌اند، گفت: بر اساس جدیدترین آمار زلزله دماوند ۲ نفر کشته و ۲۳ تن مصدوم شدند.

آمار زلزله دماوند

منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره جدیدترین آمار زلزله دماوند اظهارداشت: بر اثر وقوع زلزله در استان تهران تاکنون دو کشته (یک مرد ۶٠ ساله حین فرار بر اثر تروما از ناحیه سر و یک زن ۲۱ ساله بر اثر ایست قلبی) و ۲۳ مصدوم گزارش شده است که ۱۲ تن مصدومیت‌ جدی نداشتند و ۱۱ نفر مصدوم ناشی از ترس یا فرار در محل و یا پس از اعزام به مراکز درمانی ترخیص شده‌اند و هم‌اکنون هیچ کدام از مصدومان بستری نیستند.

جدیدترین آمار زلزله دماوند

 وی افزود: مرکزیت زلزله در نقطه امام‌زاده هاشم و منطقه مشاء دماوند است و در آبسرد، کیلان، گیلاوند و رودهن بیشتر از سایر نقاط استان تهران احساس شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر ریزش سدخاکی «وادان» تشریح کرد: در این روستا سدی وجود ندارد و سد خاکی  کشاورزی «رستم آباد» نیز آسیب ندیده است.

درجاتی تأکید کرد: از زمان وقوع کرونا تمامی نیروهای استان در آماده باش هستند و با وقوع زلزله نیز ستاد بحران دماوند تشکیل شد و تاکنون ارزیابی نیروهای امدادی نشان‌ می‌دهد زمین لرزه خسارت محسوسی در پی نداشته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی نیروهای خدمات‌رسان و امدادی تا ۴۸ ساعت آینده در آماده باش هستند، گفت: تاکنون زلزله ۲۰ پس‌لرزه داشته است که کمترین مقدار ۲.۱ و بیشترین ۳.۹ در مقیاس ریشتر ثبت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با توصیع به اینکه مردم با آرامش به خانه‌هایشان باز گردند، تصریح کرد: با دستور استاندار تهران فعالیت بوستان‌های استان‌ تهران که با محدویت‌های فاصله گذاری اجتماعی به روی مردم بسته بود، به روی مردم باز است.

 تکذیب شایعه درگیری ‌زلزله در سه روز

فرماندار دماوند ضمن تکذیب شایعه درگیری با موضوع زمین‌لرزه در سه روز گفت: اوج نگرانی و احتیاط نهایی این اتفاقات عمدتاً پنج الی شش ساعت پس از زلزله است؛ زمان سه روزه نگران‌کننده نیست و صرفاً برای این است که مردم یک آمادگی و هوشیاری نسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه چندین ورزشگاه نیز برای خدمت‌رسانی مردم آماده شده است تصریح کرد: خوشبختانه هیچ خسارت و خرابی در روستاها وجود نداشته است و شرایط به ما این هشدار را می‌دهد که آماده‌باش باشیم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: پایگاه‌ها و سوله‌های مدیریت بحران ما درآماده باش کامل هستند اما مردم توجه داشته باشند که این پایگاه‌ها برای مراجعه مردم نیست، بلکه برای ارائه خدمات به مردم در زمان بحران است و باید اطراف آن برای تردد امدادگران خالی باشد، به همین دلیل نیز از مردم می خواهیم که به این پایگاه‌ها و سوله‌ها مراجعه نکنند و در مراکز امن تخلیه اضطراری حاضر شوند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=19100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.