• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
24

بازدید رهبر انقلاب اسلامی از نمایشگاه بین المللی کتاب

  • کد خبر : 1911
  • 29 آوریل 2019 - 11:22

رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در مصلای امام خمینی(ره)  به مدت دو ساعت و نیم از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری ،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در مصلای امام خمینی(ره) از سی دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردند.

این بیست و دومین دوره از نمایشگاه است که رهبر انقلاب در آن حاضر شده‌اند.

در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن گفتگو با ناشران در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند.

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در جریان بازدید از غرفه‌ها و گفتگو با ناشران:

** صورت‌ وضعیت نشان دهنده این است که مردم هنوز کتاب می‌خرند و برای خواندن، می‌خرند. دنیای کتاب، دنیای پیچیده‌ای است و این نکته‌ای است که آقای صالحی [وزیر ارشاد] باید توجه کند. باید مسئله‌ کاغذ را حل کرد؛ اینطور نمی‌شود. وزیر فرهنگ و وزیر صنعت بنشینند و این مسئله را حل کنند.

روایت‌هایی از ۲۲ دوره حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه بین المللی کتاب

رهبر انقلاب اسلامی در هر دوره‌ای بنا به اقتضائات آن دوره و محتوای کتاب‌ها، مطالب و توصیه‌هایی را در جریان این بازدیدها خطاب به ناشران، غرفه‌داران، مدیران فرهنگی و مردم ارائه داده‌اند. در طول این بیست و دو دوره‌ی بازدید که صورت گرفته، ایشان سه تعبیر مهم در مورد این نمایشگاه به کار بردند. یک تعبیر را در سال ۷۳ به کار بردند و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را «باشگاه فرهنگی» نامیدند. در سال ۷۵ نمایشگاه بین‌المللی کتاب را «بهار کتاب» لقب دادند و در سال ۷۷ نمایشگاه بین‌المللی کتاب را «میعاد سالانه‌ی اهل فرهنگ و ادب و هنر» نام نهادند.

در جریان بیست و دو بازدیدی که رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب، توصیه‌ها و صحبت‌هایی شنیدنی با اهل کتاب، نویسندگان، ناشران، متصدیان غرفه‌ها و مدیران فرهنگی وجود دارد که به چند نکته اشاره می‌کنم:

اولین نکته تسلّط و آشنایی فوق‌العاده‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عرصه‌های مختلف نشر است؛ عرصه‌هایی اعم از کتاب‌ها، نویسندگان، مترجمین و حتی ناشرین.

گاه دیده شده که ایشان از آشنایی خودشان با نویسندگان و ناشران قدیمی یاد کردند وجویای احوال ناشر از فرزندان وی شده‌اند؛ گاه درباره سابقه‌ی چاپ کتاب‌ها نکاتی را اشاره کرده‌اند؛

توصیه به ترویج کتاب‌خوانی یک نکته‌ی مهم  دیگر است که رهبر انقلاب همواره در طول حضورشان در نمایشگاه کتاب، خصوصاً از مدیران نمایشگاه و به مدیران فرهنگی، مطالبه می‌کنند: «تأکید من بر ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی است. نه کتاب خریدن صِرف و نخواندن کتاب. مهم آن است که ما کتاب خواندن را ترویج بدهیم و توصیه بکنیم.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1911

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.