• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11

روحانی: دلایل حادثه شناور کنارک برای مردم بیان شود | حکومت کاخ سفید بدترین حکومت آمریکاست

  • کد خبر : 19351
  • 13 می 2020 - 12:10

رییس دولت تدبیر و امید اعلام کرد دلایل حادثه شناور کنارک در آینده روشن و پس از مشخص شدن، برای مردم بیان می‌شود.

دلایل حادثه شناور کنارک

رییس جمهوری گفت: مردم شب نوزدهم رمضان؛ تمدن فرهنگ اسلامی و ایرانی را نشان دادند اگر چه حضور نداشتند اما جان و دل مردم در اماکن مقدس بود

عظمت جایگاه امیرمومنان در تاریخ

 حسن روحانی پیش از ظهر روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهارداشت: ایام شهادت مولای متقیان علی علیه السلام توام با ایام دعا، مراسم مهم احیا، شب های نزول قرآن و لیالی قدر است. انصافا وقتی به تاریخ برمی‌گردیم و نگاه می کنیم حادثه سحرگاه امروز یکی از دردناکترین حوادث تاریخ بشر بود، یعنی همان هنگام طلوع فجر که آن دست ناپاک حرکت کرد و شمشیر به فرق مبارک امیرالمومنین رفت مردم دو ندا شنیدند؛ یک ندا این بود که به مردم گفته شد که پایه‌های هدایت ریخت و ویران شد و چه جور یک انسان می‌تواند به مقام و جایگاهی برسد که زندگی او معادل با هدایت جامعه و بشریت و شهادتش معادل با فروریختن بنای هدایت جامعه باشد.

عشق مردم ایران به امیرالمومنین

وی ادامه داد: این که مردم بعد از قرن‌ها عاشق امیرالمومنین ماندند و روز به روز عشق آنها به او بیشتر می‌شود و در این شب‌ها درست است که به خاطر شب قدر شب‌ها را زنده نگه می دارند و احیا دارند اما در این شب‌ها نام و عشق به امیرالمومنین هم جایگاه خود را دارد و ما باید در پیشگاه خداوند شکر گذار باشیم.

رییس جمهوری گفت: علت این که در این حادثه ویروس کرونا جایگاه ملت ما با دیگر ملت های جهان متفاوت است، این همه انفاق، دستگیری، بسته‌های معیشتی و کمک‌های مردمی در سراسر کشور به خاطر همین عشق به ائمه و امیرالمومنین است.

روحانی افزود: کار بیمارستان، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی ممتاز است. هیچ جا این فداکاری که در ایران است یافت نمی‌شود. ریشه این فداکاری و ایثار پزشک و پرستار و انفاق مردم و کمک آنها در فرهنگ دینی، اسلامی و ایرانی ما است که منشا آن قرآن مجید، زندگی پیامبر و امیرالمومنین و ائمه است.

دلایل حادثه شناور کنارک برای مردم بیان می‌شود

روحانی با اشاره به یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی ارتش در دریای عمان اظهار داشت: برای ما بسیار جای تاسف و تاثر بود که جوانان نیروی دریایی خود را در یک حادثه دلخراش از دست دادیم. شنیدن این خبر برای ما سخت بود ولی مردم در سراسر کشور و همه مسئولان ابراز همدردی کردند.  من با صراحت و با تواضع به خانواده شهدا می‌گویم هیات دولت و همه دولت را سهیم در غم خود و شریک در این مصیبت بدانید.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه دلایل این موضوع در آینده روشن و پس از مشخص شدن، برای مردم بیان می‌شود، تصریح کرد: این افراد برای امنیت به دریا رفتند و نه برای تفریح. عملیات برای خوشگذرانی نداشتند بلکه برای توانمندتر شدن قدرت جمهوری اسلامی ایران داشتند. خالصانه به صحنه رفته و مظلومانه به شهادت رسیدند. این بسیار مهم است که در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه و در آب‌های مواج برای امنیت مردم فداکارانه حضور داشته باشند.

ما در روزهای سخت تاریخی قرار داریم

وی یادآورشد: ما در روزهای سخت تاریخی قرار داریم اما مردم با شهامت و متانت و با آرامش زندگی می‌کنند که این آرامش مردم بسیار مهم است. این که برای خرید اجناس نیاز به صف ندارند. این که مردم همدیگر را یاری می کنند و به فکر هم هستند، ریشه آن به فرهنگ ما و پیروی ما از خاندان رسالت و مولای ما امیرالمومنین است که او این چنین در تمام عمر خود بود.

وزیر خارجه ‌آمریکا الفبای سیاست را نخوانده است

وی اضافه کرد: دو سال است که در برابر بدترین حکومت قرار گرفتیم. من یاد ندارم کاخ سفیدی به این صورت در آمریکا ظاهر شده باشد؛ تا این حد ضد بشر. تا این حد با قساوت قلب و بی‌رحم. تا این حد ناتوان. یک جمع ناآشنا. وقتی وزیر امور خارجه این کشور را می‌بینید، انگار یک الفبای سیاست نخوانده است.

حکومت کاخ سفید بدترین حکومت آمریکا

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بدترین و شرورترین حکومت در آمریکا بر سرکار است، یادآور شد: کدام حکومت را می‌شناسید که فرمانده نظامی ما را در هنگام ماموریت ترور کند. آمریکا همیشه تروریست بوده ولی تا این حد بی سابقه است. آمریکا همیشه علیه ملت‌های مستقل و مظلوم حرکت کرده است. اما در شرایط این بیماری کرونا و شیوع این ویروس عالم‌گیر حتی برای ورود دارو مشکلات ایجاد می کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=19351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.