• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

موج جدید شیوع کرونا در چین از احتمال تغییر عملکرد ویروس کرونا حکایت دارد

  • کد خبر : 19707
  • 20 می 2020 - 15:30

بررسی های پزشکان در چین نشان می دهد که ویروس جدید کرونا در میان مبتلایان جدید در دو استان شمال شرقی این کشور در مقایسه با موج اول شیوع ویروس در شهر ووهان به شکل متفاوتی ظهور می کند ودر حال تغییر عملکرد خود است.

تغییر عملکرد ویروس کرونا

هرگونه تغییر یا جهش ویروس جدید کرونا می تواند تلاش ها برای تولید واکسن یا درمان برای بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را دشوارتر کند. به گفته پزشکان چینی دوره بیماری مبتلایان در دو استان جی لین و هیلونگ ‌جیانگ طولانی تر است و ویروس مدت بیشتری در بدن آنها باقی می ماند. علائم بیماری در این مبتلایان همچنین بیشتر از یک تا دو هفته پس از ابتلا به ویروس بروز می کند. این در حالی است که علائم بیماری در مبتلایان در شهر ووهان، کانون اولیه شیوع نوع جدید ویروس کرونا، طی یک تا دو هفته پس از ابتلا بروز می کرد.

جزئیات تازه از نحوه تغییر عملکرد ویروس کرونا

افزایش زمان دوره نهفتگی ویروس در بدن مبتلایان جلوگیری از شیوع ویروس در میان نزدیکان فرد مبتلا و افرادی را که با او تماس دارند دشوارتر می کند. دوره نهفتگی بیماری به مدت زمانی گفته می شود که پس از ورود عامل بیماری زا به بدن تا ظهور علائم بیماری طول می کشد. شیوع ویروس جدید کرونا در دو استان جی لین و هیلونگ ‌جیانگ باعث شده است که مقامات چین تصمیم به قرنطینه ۱۰۰ میلیون نفر از ساکنان این دو استان بگیرند.

دانشمندان چینی هنوز از تغییر ویروس کرونا مطمئن نیستند و این احتمال نیز وجود دارد که دوره نهفتگی به دلیل رسیدگی پزشکان به مبتلایان از همان مراحل اولیه ابتلا به ویروس، طولانی تر شود. با این حال به نظر می رسد که بدن مبتلایان در دو استان شمال شرقی چین برخلاف بیماران در ووهان تنها از ناحیه ریه از «کووید ۱۹» آسیب می بینند. این در حالی است که پزشکان شاهد آسیب به قلب و کلیه و روده در میان بیماران بدحال ووهان بودند.

مقامات چین بر این باور هستند که منشاء شیوع ویروس جدید کرونا در دو استان جی لین و هیلونگ ‌جیانگ تماس با افرادی بوده است که از روسیه وارد چین شده بودند. بررسی ژنتیکی ویروسی که در این دو استان شیوع یافته است از شباهت زیاد آن با ویروسی حکایت دارد که در بدن بیماران در روسیه تکثیر شده است. محققان در سراسر جهان همزمان با تلاش برای دستیابی به واکسن برای بیماری «کووید ۱۹» در حال بررسی جهش احتمالی ویروس کرونا و افزایش میزان واگیردار بودن آن هستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=19707

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.