• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

کاهش ۸۵ درصدی پروازهای عبوری از آسمان کشور

  • کد خبر : 19788
  • 23 می 2020 - 7:58

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۸۵ درصدی پروازهای عبوری از آسمان کشور طی فروردین ماه امسال خبر داد

کاهش پروازهای عبوری از آسمان کشور

بر اساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی فررودین امسال ۵۱۶۲ پرواز عبوری از فضای کشور انجام شده است. این رقم در مقایسه با تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور طی فروردین سال ۹۸ حکایت از کاهش ۸۵ درصدی دارد. در فروردین سال گذشته ۳۳ هزار و ۱۸۹ پرواز از فضای کشور عبور کرده بود.

 میزان پروازهای عبوری از آسمان کشور

پیش بینی می‌شود با گذر از دوره قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور افزایش یابد. همچنین بر اساس شرکت فرودگاه‌ها طی فروردین ماه امسال متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار ۱۶ ایرلاین داخلی در پروازهای برنامه‌ای ۸۷ دقیقه بوده است.

بر این اساس در اولین ماه امسال ۵۲۲۱ پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام شده که از این تعداد ۸۳۵ پرواز خروجی تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه‌ای داشته‌اند. میزان تاخیر پرواز خروجی تاخیردار ۳۰ دقیقه و بیشتر نیز ۷۲ هزار و ۸۵۹ دقیقه بوده است.

در این بین بیشترین تاخیر پرواز با ۱۵ هزار و ۴۱۳ دقیقه مربوط به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) است. پس از این شرکت، هواپیمایی ماهان با ۱۴ هزار و ۱۰۶ دقیقه و ایرتور با ۱۰ هزار و ۶۶ دقیقه در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین تاخیر پروازهای تاخیردار ۳۰ دققه و بیشتر قرار گرفته‌‌اند.

همچنین هواپیمایی آسمان در فروردین ماه امسال ۹ هزار و ۱۴۸ دقیقه، هواپیمایی کارون ۷ هزار و ۲۶۵ دقیقه، کاسپین ۴ هزار و ۶۲۷ دقیقه و هواپیمایی قشم ایر نیز ۴ هزار و ۳۴۷ دقیقه تاخیر پروازی را در پروازهای برنامه‌ای ثبت کرده‌اند. در ماه مورد اشاره هواپیمایی زاگرس فقط یک پرواز و پویا ایر نیز ۴ پرواز را انجام داده‌اند. هما با ۱۰۱۱ پرواز بیشترین پرواز خروجی را در بین ایرلاین‌های داخلی داشته است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=19788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.