• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
13

روحانی: مبنای همکاری‌های دولت و مجلس چارچوب قانون اساسی است

  • کد خبر : 19999
  • 27 می 2020 - 9:29

 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به مبنای همکاری‌های دولت و مجلس گفت: با همکاری دولت و مجلس می‌توانیم یادگار دائمی برای مردم بجا بگذاریم.

مبنای همکاری‌های دولت و مجلس

رئیس‌جمهور گفت: هم دوران دولت چهار ساله و کوتاه است و هم دوران مجلس؛ اما با همکاری دولت و مجلس می توانیم‌ برای دهه‌ها و حتی قرن‌ها برای مردم یادگار دائمی و ماندگاری بجا بگذاریم.

مبنای همکاری‌های دولت و مجلس چارچوب قانون است

وی افزود: در ایران اسلامی مجلس شورای اسلامی نماد دموکراسی اسلامی و مردم سالاری دینی است. اولین رکن دموکراسی در تاریخ ایران در ۱۱۴ سال پیش با مجلس شورای ملی آن زمان شکل گرفت. مجلس از مرحوم آخوند خراسانی و محقق نائینی تا امام راحل نهادی بوده که به عنوان نهادی مشروع و قانونی تلقی شده است. در مجلس شورای اسلامی از آغاز بزرگانی بر چنین صندلی‌هایی نشستند و ادای وظیفه کردند و از شهید آیت الله مدرس گرفته تا مقام معظم رهبری تا مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و تا شهیدانی همچون شهید رجایی شهید باهنر، شهید چمران در مجلس اول بر همین صندلی‌ها نشستند و به وظیفه مهم قانونگذاری پرداختند.

روحانی ادامه داد: هم دوران دولت و مجلس چهارساله و کوتاه است اما با همکاری دولت و مجلس می‌توانیم یادگاری دائمی و ماندگار برای دهه‌ها و حتی قرنها به یادگار بگذاریم و آن یادگار بزرگ قانون متقن صحیح کارآمد مفید برای جامعه است. مجلس‌ها و دولت‌ها آمدند و رفتند اما می‌بینید قانون مدنی کشور برای دهه‌ها و بیش از یک قرن به عنوان محکمترین قانون هنوز هم جای افتخار برای ایران و قانونگذاری ایران است.

رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که دولت و مجلس در بسیاری از زمینه ها می‌توانند همکاری کنند اما بهترین همکاری لایحه خوب از سمت دولت و بررسی و تصویب از سوی مجلس شورای اسلامی است.  امیدوارم در یک سال باقی مانده این دولت و آغازین سال این مجلس بتوانیم در این زمینه با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

رئیس جمهور در ادامه گفت: مبنای ما برای همکاری‌ها چارچوب قانون اساسی است و ما مجلس و تک تک نمایندگان مجلس را از دیدگاه قانون اساسی در برابر کل ملت ایران مسئول می‌دانیم آنچنان که قانون اساسی این را می‌گوید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=19999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.