• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
14

خروج برزیل از سازمان بهداشت جهانی

  • کد خبر : 20081
  • 06 ژوئن 2020 - 12:49

رئیس‌جمهوری برزیل، سازمان بهداشت جهانی را به داشتن رفتار “تعصب‌آمیز” و “سیاسی” متهم کرد. او گفت، چنانچه این نهاد فعالیت “بدون جانبداری ایدئولوژیکی” را مدنظر قرار ندهد، به خروج برزیل از سازمان بهداشت جهانی منجر خواهد شد.

خروج برزیل از سازمان بهداشت جهانی

ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری برزیل در ادامه تبعیت از سیاست های همتای آمریکایی خود، تهدید کرد که کشورش را از سازمان بهداشت جهانی خارج می‌کند. برزیل همچنان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا روبرو بوده اما بولسونارو همچنان خواستار لغو سریع قرنطینه و محدودیت‌های اجتماعی است. این تهدید رئیس‌جمهوری برزیل در حالی مطرح شد که سازمان بهداشت جهانی به دولت های آمریکای لاتین در مورد خطر لغو محدودیت‌های اجتماعی مرتبط با ویروس کرونا، پیش از کاهش سرعت شیوع این ویروس هشدار داده است.

تهدید بولسونارو به خروج برزیل از سازمان بهداشت جهانی در شرایطی مطرح می‌شود که کشورهای عضو گروه ۲۰ به تامین مالی بیش از ۲۱ میلیارد دلار برای سازمان بهداشت جهانی متعهد شده‌اند. تلفات ویروس کرونا در برزیل به حدود ۱۵۰۰ تن رسیده است و بیش از ۳۴ هزار تن در این کشور بابت کرونا جان باختند که بالاترین میزان تلفات در جهان است.همچنین بیش از ۱.۱ میلیون نفر در آمریکای لاتین به کرونا مبتلا شده‌اند و کارشناسان از این منطقه به عنوان کانون جدید کرونا یاد کرده‌اند.

استیضاح بولسونارو در پی تهدید خروج برزیل از سازمان بهداشت جهانی

همزمان با تداوم شمار مبتلایان به کرونا در برزیل، نگرانی‌ها نسبت به وخامت اوضاع در این کشور افزایش یافته و به نظر می‌رسد که برزیل در حال ورود به هفته وخیم دیگری است. در این میان فشارها علیه ژائیر بولسونارو رو به افزایش بوده و حزب کارگران برزیل که مخالف بولسونارو است، درصدد آغاز فرآیند استیضاح رئیس جمهوری برزیل به دلیل سوء مدیریت در رویارویی با بحران کروناست .

پیش از این گزارش شده بود که حزب کارگران قرار است درخواست رسمی خود را برای آغاز فرآیند استیضاح رئیس جمهوری برزیل به مجلس نمایندگان این کشور ارائه کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=20081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.