• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

دانشگاه آزاد رتبه اول ایران و ۳۹۵ جهان | رتبه بندی دانشگاه ها

  • کد خبر : 20377
  • 10 ژوئن 2020 - 13:53

براساس تازه ترین رتبه بندی دانشگاه ها در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱، دانشگاه “هاروارد” برای نهمین سال متوالی رتبه نخست جهان را از آن خود کرده و دانشگاه آزاد نیز رتبه اول ایران و رتبه ۳۹۵ جهان را کسب کرده است.

رتبه بندی دانشگاه

براساس تازه ترین رتبه‌بندی دانشگاه ها در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱، دانشگاه “هاروارد” برای نهمین سال متوالی رتبه نخست جهان را از آن خود کرده و دانشگاه آزاد نیز رتبه اول ایران و رتبه ۳۹۵ جهان را کسب کرده است.

مرکز رتبه‌بندی “CWUR”، بزرگترین رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان را ارائه می‌دهد که بر اساس چهار شاخص اولیه رتبه بندی دانشگاه ها انجام شده است.

این شاخص‌ها شامل کیفیت آموزش(۲۵ درصد)، اشتغال فارغ‌التحصیلان(۲۵ درصد)، کیفیت دانشکده(۱۰ درصد) و عملکرد تحقیقی(۴۰ درصد که شامل کیفیت نشریات و نتایج تحقیقات می‌شود).

بر این اساس ۱۰ دانشگاه برتر دنیا از نظر رتبه بندی “CWUR” به شرح ذیل است:

۱- دانشگاه “هاروارد”(Harvard)

۲- “موسسه فناوری ماساچوست”(MIT)

۳- دانشگاه  “استنفورد”(Stanford)

۴- دانشگاه “کمبریج”(Cambridge)

۵- دانشگاه  “آکسفورد”(Oxford)

۶- دانشگاه “کلمبیا”(Columbia)

۷- دانشگاه  “پرینستون”(Princeton)

۸- دانشگاه  “پنسیلوانیا”(Pennsylvania)

۹- دانشگاه  “شیکاگو”(Chicago)

۱۰- دانشگاه  “ییل”(Yale)

رتبه بندی دانشگاه ها‌‌‌ ایران

دانشگاه‌های ایران هم در این رتبه‌بندی حضور دارند به طوری که دانشگاه آزاد اسلامی در صدر دانشگاه‌های ایرانی، در رتبه ۳۹۵ جهان قرار گرفت. پس از آن، دانشگاه تهران رتبه‌ ۵۴۳، دانشگاه صنعتی شریف رتبه ۶۰۸، دانشکده علوم پزشکی تهران رتبه ۶۲۹، دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه ۷۰۷، دانشگاه امیرکبیر رتبه ۷۵۹، دانشگاه تربیت مدرس رتبه ۷۹۹، دانشگاه علم و صنعت ایران رتبه ۸۸۷، دانشگاه شیراز رتبه ۹۴۹، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه ۹۶۵ و دانشگاه فردوسی مشهد هم رتبه ۹۸۶ را کسب کردند.رتبه بندی دیگر دانشگاه ها که در این لیست حضور دارند به ترتیب زیر است:

رتبه بندی دانشگاه
رتبه بندی دانشگاه
رتبه بندی دانشگاه

طی ۹ سال اخیر دانشگاه‌های آمریکایی در تجزیه و تحلیل سالانه این رتبه بندی برترین‌های جهان بوده‌اند.به دلیل شیوع “کرونا ویروس” شرایطی به وجود آمده که فضای آموزشی سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است، دانشگاه‌های این کشور را در مقایسه با دیگر کشورهای جهان دچار تزلزل خواهد کرد.

در این رتبه بندی تنها ۱۶ دانشگاه آمریکایی در جایگاه خود نسبت به سال گذشته ارتقا داشته‌اند. این در حالی است که ۲۹ کالج سقوط کرده و شش دانشگاه دیگر در همان جایگاه سال گذشته متوقف شده‌اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=20377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.