• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

اعزام حجاج به عربستان با تصمیم این کشور لغو می‌شود | حج تمتع ۹۹

  • کد خبر : 20655
  • 16 ژوئن 2020 - 9:40

با شیوع ویروس کرونا اعزام حجاج به عربستان در مقایسه با سال‌های گذشته با تصمیمات جدیدی روبرو شده است و احتمال لغو آن از سوی عربستان تا هفته آینده وجود دارد.

اعزام حجاج به عربستان

طبق روال هر سال تنها دو هفته به اعزام حجاج به عربستان مانده است، حجاجی که پس از سال ها انتظار برای این سفر باشکوه، برنامه ریزی کردند، اما این بار با وجود مهمان ناخوانده به نام ویروس کرونا وضعیت اعزام هایشان به تعلیق درآمده است و باتوجه به اینکه برگزاری حج ۹۹ همچنان در هاله ای از ابهام است، زائران ایرانی زیادی از بلاتکلیفی وضعیت اعزام ها گله مند هستند.

پیش از این تعدادی از کشور ها همچون کشور هندوستان، اندونزی و سنگاپور در کنار کشور هایی که به نوبت در حال انصراف برای حضور در حج ۹۹ هستند برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از شرکت در حج ۹۹ انصراف دادند، کشور ما نیز برای برگزاری احتمالی حج همچون سال های گذشته در حال برنامه ریزی است به نوعی که حجاج به صورت مجازی آموزش دیده اند و اکثر معاینات آن ها از سوی جمعیت هلال احمر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ کرامت و عزت زائران ایرانی در سرلوحه مذاکرات اعزام حجاج قرار داشته، افزود: عربستان محدودیت های حج آینده را مشخص نکرده و برگزاری حج منوط به اعلام موضع این کشور است.

تا ۲۹ شوال برای اعزام حجاج به عربستان تصمیم گیری می‌شود

با این وجود که در ایران برنامه ریزی های برای حج ۹۹ شده است اکنون دولت عربستان اعلام کرده است که تا ۲۹ شوال (اول تیرماه) وضعیت حج را اعلام خواهد کرد که پیش بینی می شود با نزدیک بودن به اعزام حجاج و عدم برنامه ریزی اکثر کشور ها برای حج تمتع، امسال حج تمتع ۹۹ برگزار نخواهد شد، اما موضوعی که مورد توجه است این است که کشور عربستان با برگزاری حج و شرکت کشور های متعدد یک درآمد ۱۲ میلیارد دلاری دارد آیا این کشور این منبع درآمد را نادیده خواهد گرفت؟

همچنین با شیوع ویروس کرونا در عربستان به ویژه شهر جده، این شهر به ویژه اماکن متبرکه و مذهبی آن به طور ویژه در حال ضدعفونی است و با این وجود در های مسجدالحرام و خانه خدا به روی زائران بازگشایی نشده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=20655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.