• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
24

راه‌ های مقابله با ویروس کرونا در سفر چیست؟

  • کد خبر : 20667
  • 16 ژوئن 2020 - 11:38

با وجود توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر عدم انجام سفرهای غیرضروری، با این حال اگر قصد سفر در این روزهای کرونایی را دارید حتما نکات و پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا در سفر را رعایت کنید تا در طول مسافرت تهدید کرونا را به حداقل برسانید.

ویروس کرونا در سفر

گسترش و پخش سریع ویروس COVID-19 در سراسر جهان صنعت مسافرتی بین‌المللی را به آشوب کشید. با توجه به ترس از قرار گرفتن در معرض این ویروس جدید، که از اواخر ماه دسامبر در ۷۹ کشور جهان گسترش یافت، تعداد بسیار زیادی از مسافران تصمیم به ماندن در خانه‌های خود گرفتند.

دولت‌ها با بستن مرزهای خود با کشورهای آلوده و ممنوعیت ورود مسافران از این مناطق، سعی در جلوگیری از شیوع آن دارند. در این بین، بسیاری از شرکت‌ها کنفرانس‌های بزرگ و بین‌المللی خود را لغو و مسابقات ورزشی جهانی نیز به تعویق یا به مکانی دیگر منتقل شده‌اند. همچنین شرکت‌های هوایی بیشتر پروازهای خود به مناطق چین، کره جنوبی، ایتالیا و ایران را متوقف کرده‌اند.

در امان ماندن از ویروس کرونا در سفر

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، توصیه می‌شود افراد سالخورده و دارای شرایط خاص، از سفر به مناطقی که کرونا در آن‌ها گزارش شده یا مشکوک به آن هستند پرهیز کنند و سفر خود را تاخیر بیندازند. این به دلیل خطر بالا و کشندگی این بیماری در افراد مسن و دارای بیماری‌های مزمن است در صورتی که در ۸۰ درصد موارد گزارش شده این بیماری بسیار خفیف است و کشندگی ندارد.

در سایت WHO روزانه لیست کشورهای آلوده شده به این ویروس در حال بروزرسانی است. برای مثال در آسیا کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور و تایلند به این ویروس مبتلا شده‌اند. در بین کشورهای اروپایی ایتالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا و چندین کشور دیگر قرار دارند. همچنین در بین کشورهای خاورمیانه ای، ایران، امارات و لبنان به این ویروس آلوده شده‌اند. اما تنها یک کشور آفریقایی الجزیره درگیر این ویروس شده است.

راه‌های ساده‌‌ای برای در امان ماندن از ویروس کرونا در سفر وجود دارد که تقریبا همگی ما با آنها آشنایی داریم که در شکل زیر شرح داده شده اند:

ویروس کرونا در سفر
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=20667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.